Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"Khairallah, Diana"'
Autor:
Khairallah, Diana
Pour améliorer la durabilité des voies ferrées, il a été introduit sur la LGV BPL (Bretagne- Pays de Loire), une couche bitumineuse sous ballast, destinée entre autre à diminuer l’amplitude des accélérations produites par le passage des TG
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2019ECDN0026/document
Publikováno v:
In Transportation Geotechnics July 2022 35
Autor:
Khairallah, Diana, Blanc, Juliette, Cottineau, Louis Marie, Hornych, Pierre, Piau, Jean-Michel, Pouget, Simon, Hosseingholian, Mohsen, Ducreau, Alain, Savin, Fréderic
Publikováno v:
In Construction and Building Materials 30 June 2019 211:337-348
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Khairallah, Diana
Les phénomènes de tassement et d’usure du ballast, sous sollicitations dynamiques, restent un problème important sur les voies à grande vitesse et conduisent à des fréquences et coûts de maintenance élevés. Pour atténuer le problème, il
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::88e67d96dc89e187a4bab8dc49f469ad
Autor:
Khairallah, Diana
Publikováno v:
Infrastructures de transport. Ecole Centale de Nantes, 2019. Français
To improve railways durability, it has been introduced on the HSL BPL (Bretagne-Pays de Loire), a bituminous layer under ballast, intended among other things to reduce the amplitude of the accelerations produced by highspeed trains circulations, whic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::18b939d1a2f76463e9697b8a1e25f86a
https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-02330850
https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-02330850
Autor:
Khairallah, Diana, Chupin, Olivier, BLANC, Juliette, Hornych, Pierre, Piau, Jean Michel, Ramirez Cardona, Diego, DUCREAU, Alain, SAVIN, Frédéric
Publikováno v:
Transportation Research Record
Transportation Research Record, SAGE Journal, 2020, 2674 (12), pp. 600-607. ⟨10.1177/0361198120960472⟩
Transportation Research Record, SAGE Journal, 2020, 2674 (12), pp. 600-607. ⟨10.1177/0361198120960472⟩
High-speed railway lines design and durability constitute major challenges in the railway transportation field. In France, a 40-year feedback on field behaviour of ballasted tracks led to improvement of the design rules. Settlement and wear of ballas
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::9886558d534bd1bb6036781512ffb108
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03130621
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03130621
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Khairallah, Diana
Publikováno v:
216 p
Génie civil. École centrale de Nantes, 2019. Français. ⟨NNT : 2019ECDN0026⟩
Génie civil. École centrale de Nantes, 2019. Français. ⟨NNT : 2019ECDN0026⟩
To improve railways durability, it has been introduced on the HSL BPL (Bretagne-Pays de Loire), a bituminous layer under ballast, intended among other things to reduce the amplitude of the accelerations produced by highspeed trains circulations, whic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::8625bf3801da95eb528826b43f3c03e9
http://madis-externe.ifsttar.fr/exl-php/oaidoc/tel-02464881.html
http://madis-externe.ifsttar.fr/exl-php/oaidoc/tel-02464881.html