Zobrazeno 1 - 10
of 107
pro vyhledávání: '"Katsos, N."'
Publikováno v:
Language Learning and Development. 19:167-187
Young children excel at pragmatic inferences known as ad hoc quantity implicatures: they can infer, for example, that a speaker who said “the card with apples” meant the card with nothing but apples. However, it is not known whether children take
Copyright © 2019 ISCA This paper presents a tablet-based app for Speech and Language Assessment in Schools and Homes (Splash) to provide a first screening for young children aged 4-6 years to assess their speech and language skills. The app aims to
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::4781a45399faf7b01150e6fbe29bdc5b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
The few reports on the language skills of children with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) offer conflicting evidence on whether they face significant challenges, and if so, whether these challenges are present in all aspects of language
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0f0e122046cb76669bb84398e59a1700
http://hdl.handle.net/10852/96017
http://hdl.handle.net/10852/96017
Autor:
Katsos, N., Gibson, J., Lorge, I., Muller, L.-M., Ozturk, I.O., Reynolds, J., Wilson, E., Forbes, K.
A common concern for bilingual education is that while it supports additional language learning, it detracts from students’ progress with the society’s dominant language. Several studies in this flourishing area of research have focused on biling
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::13c0ea4ce2f6dcfd371c04cc0dd21086
https://eprints.whiterose.ac.uk/174456/1/COPiL_13_2_Katsos_et_al.pdf
https://eprints.whiterose.ac.uk/174456/1/COPiL_13_2_Katsos_et_al.pdf
Publikováno v:
The Oxford Handbook of Experimental Semantics and Pragmatics.
Grammatical theories of event structure have broadly proposed that event representations are decomposed and articulated in a variety of different constituents across a sentence. These theories raise questions for sentence comprehension: how are cues
Language and communication skills are essential aspects of child development, which are often disrupted in children with neurodevelopmental disorders. Cutting edge research in psycholinguistics suggests that multilingualism has potential to influence
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1d1fdb86611fa126df4ec997b58bab3f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.