Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"Karlsson Lohmander M."'
Publikováno v:
Psychology in Russia: State of Art, Vol 8, Iss 2, Pp 18-26 (2015)
Learning through play is a common phrase in early childhood education worldwide. Play is often put forward as the overarching principle for working with young children (Johnson, Christie, & Wardle, 2005). However, if we go beyond the rhetorical level
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/46b3f16f18f84d8f935dd591f9d6dade
Autor:
Kutnick P., Avgitidou S., Hännikäinen M., Karlsson Lohmander M., Ortega Ruiz R., Colwell J., Gallingani F., Löfqvist M., Marselou V., Monks C., Rautamies E., Romera E., Tsalagiorgou E., GENTA, MARIA LUISA, BRIGHI, ANTONELLA, GUARINI, ANNALISA, MAZZANTI, CHIARA, NICOLETTI, SANDRA MARIA ELENA, SANSAVINI, ALESSANDRA
The significance of relational approaches in early education has become increasingly recognised, but there is relatively little research on the topic. The study reported in this volume was a collective effort by researchers in six European countries
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4094::c0aa23b39c8a7d0a20d308b370988857
http://hdl.handle.net/11585/68838
http://hdl.handle.net/11585/68838
Autor:
Kutnick P., Avgitidou S., Hännikäinen M., Karlsson Lohmander M., Ortega Ruiz R., Rautamies E., Colwell J., Tsalagiorgou E., Romera E., Monks C., Lofqvist M., BRIGHI, ANTONELLA, GENTA, MARIA LUISA, MAZZANTI, CHIARA, NICOLETTI, SANDRA MARIA ELENA, SANSAVINI, ALESSANDRA, GUARINI, ANNALISA
This study sought to identify and compare the characteristics of the social pedagogic context of cognitive activities in a sample of early education settings in six European countries (England, Finland, Greece, Italy, Spain and Sweden). Previous rese
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4094::74ddef3896d58b98c33ba82e0f1f91a8
http://hdl.handle.net/11585/49507
http://hdl.handle.net/11585/49507
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
The main aim is to present key aspect of the project "Resilience Curriculum for Early and Primary Schools in Europe" (RESCUR) which is carried out in the frame of the EU Comenius Multilateral Project. Along with the curriculum, the parent's manual ha
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::95dc536778e06783cfbf764ba5b4ce17
https://www.bib.irb.hr/776220
https://www.bib.irb.hr/776220
Autor:
TERUGGI, LILIA ANDREA
The conceptualization and tradition of Italian pre-school and early childhood services sees play as a central feature for developing a learning context. The learning context is considered a sphere where social interaction between children is the basi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1299::1eac19dcb7866adade56b835150a034f
http://hdl.handle.net/10281/6269
http://hdl.handle.net/10281/6269