Zobrazeno 1 - 7
of 7
pro vyhledávání: '"Kanefke, Jonas"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Die Bearbeitung von Modellierungsaufgaben erfordert anspruchsvolle Übersetzungsprozesse zwischen Realität und Mathematik und der Erwerb der Modellierungskompetenz ist ein wichtiges Ziel des Mathematikunterrichts. Die Erforschung der Frage, wie allt
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6e3e5d1761338a9f169b5350f8a2d2ff
Publikováno v:
RUA. Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante
Universidad de Alicante (UA)
Universidad de Alicante (UA)
Making realistic assumptions is an important part of solving open modelling problems and also a potential source of errors. But little is known about the difficulties that result from the openness of modelling problems and how they can be addressed i
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::847d74f12be6f0eb45bb1c2d0b4f2334
https://hdl.handle.net/10045/126619
https://hdl.handle.net/10045/126619
Publikováno v:
RUA. Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante
Universidad de Alicante (UA)
Universidad de Alicante (UA)
Modelling is an important part of mathematical learning. One characteristic feature of modelling problems is their openness. In this study, we investigated the relationship between interest and performance in solving open modelling problems and close
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::e36b013f3a1fbe42f79c9791c349691d
http://hdl.handle.net/10045/126648
http://hdl.handle.net/10045/126648
Publikováno v:
Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik; Nr. 111 (2021); 71-72