Zobrazeno 1 - 10
of 20 617
pro vyhledávání: '"Kallmeyer A"'
Autor:
Mau, Dhani
Publikováno v:
FASHIONISTA.com; 9/11/2024, pN.PAG-N.PAG, 1p
Autor:
Linzbach, Stephan, Dimitrov, Dimitar, Kallmeyer, Laura, Evang, Kilian, Jabeen, Hajira, Dietze, Stefan
Pre-trained Language Models (PLMs) are known to contain various kinds of knowledge. One method to infer relational knowledge is through the use of cloze-style prompts, where a model is tasked to predict missing subjects or objects. Typically, designi
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2404.01992
Autor:
T. W.
Publikováno v:
WWD: Women's Wear Daily. 2/13/2024, p13-13. 1/5p.
We introduce SPUD (Semantically Perturbed Universal Dependencies), a framework for creating nonce treebanks for the multilingual Universal Dependencies (UD) corpora. SPUD data satisfies syntactic argument structure, provides syntactic annotations, an
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2311.07497
In this paper, we describe our submission to the BabyLM Challenge 2023 shared task on data-efficient language model (LM) pretraining (Warstadt et al., 2023). We train transformer-based masked language models that incorporate unsupervised predictions
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2310.20589
Autor:
ADAMIYATT, ROXANNE
Publikováno v:
Town & Country; Oct2024, Vol. 178 Issue 5503, p44-44, 1/2p, 1 Color Photograph
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wicke, Rainer E.
Die vorliegende Publikation ergänzt die Reihe der von den Autoren bisher publi- zierten Handbüchern, zu denen das Handbuch Fremdsprachendidaktik (Hallet/Kö- nigs 2010) und das Handbuch Bilingualer Unterricht (Hallet/Königs 2013) gehören. Es kann
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e63edc3151525b083c64f9f9aea14ba9
Autor:
Hanks, Patrick, Lenarčič, Simon
Publikováno v:
Dictionary of American Family Names, 2 ed., 2022.
Autor:
Corinna Koch
Publikováno v:
Fremdsprachen Lehren und Lernen. 51:139-141