Zobrazeno 1 - 10
of 33
pro vyhledávání: '"KONNO, Yu"'
Autor:
Konno, Yu, Osuga, Ryota, Kondo, Junko N., Ye, Rongbin, Tsukamoto, Tadashi, Oishi, Yoshiyuki, Shibasaki, Yuji
Publikováno v:
In Polymer 16 September 2021 230
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 36:111-123
道徳の時間の指導はこれまで、1主題1時間構成で実践されることが多かった。しかしながら、ひとつの主題を2単位時間かけて取り組む道徳の時間は、児童生徒が思考する時間を確保し、
Autor:
KONNO, Yu, SATO, Shuji
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学. 69:145-157
Two years eight months passed from the Great East Japanese earthquake and Fukushima Daiichi nuclear power plant disaster. But in Akita, there is still as 800 evacuating people from Fukushima. The damage caused by the earthquake disaster and the nucle
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学. 68:75-86
The term “Education” is widely settled in modern social life. This term has infiltrated as which everyone can use very generally, therefore the meaning or the concept of the term “Education” is not so clear. Of course, in the past pedagogical
Autor:
KONNO, Yu, ISHIDA, Junya
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 33:79-90
本稿は,秋田大学教育文化学部附属中学校における,道徳の時間の計画・実施に関する合理化の取り組みの事例を検討する.附中では,道徳部の教員を中心としながら,校内での道徳の
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学. 66:25-36
The term "education" is widely settled in modern social life. This term has been so infiltrated that everyone can use it very generally, nevertheless the meanings or the concepts of "education" are not so clear for the same reason. Of course, in the
Publikováno v:
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要. 32:73-85
「ねらい」は、「道徳の時間」においても、教師と子どもによって行われるある活動を教育実践として構成する際に不可欠の要素である。にもかかわらず、ねらい等の価値関連概念の確