Zobrazeno 1 - 10
of 1 986
pro vyhledávání: '"KIAA0319"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Zhao, Jingjing1 (AUTHOR) jingjing.zhao@snnu.edu.cn, Yang, Qing1 (AUTHOR), Cheng, Chen1 (AUTHOR), Wang, Zhengjun1 (AUTHOR) zhling307@126.com
Publikováno v:
Behavioral & Brain Functions. 6/1/2023, Vol. 19 Issue 1, p1-13. 13p.
Publikováno v:
Behavioral and Brain Functions, Vol 19, Iss 1, Pp 1-13 (2023)
Abstract KIAA0319, a well-studied candidate gene, has been shown to be associated with reading ability and developmental dyslexia. In the present study, we investigated whether KIAA0319 affects reading ability by interacting with the parental educati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/15cd278d073944d68bf7e9b9c163c093
Autor:
Perrino, Peter A.1 (AUTHOR) perrino@uchc.edu, Chasse, Renee Y.1 (AUTHOR), Monaco, Anthony P.2 (AUTHOR), Molnár, Zoltán3 (AUTHOR), Velayos‐Baeza, Antonio3,4 (AUTHOR), Fitch, R. Holly1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Genes, Brain & Behavior. Jul2022, Vol. 21 Issue 6, p1-13. 13p.
Autor:
Diaz, Rebeca1 (AUTHOR), Kronenberg, Nils M.2,3 (AUTHOR), Martinelli, Angela1 (AUTHOR), Liehm, Philipp2 (AUTHOR), Riches, Andrew C.1 (AUTHOR), Gather, Malte C.2,3 (AUTHOR) mcg6@st-andrews.ac.uk, Paracchini, Silvia1 (AUTHOR) sp58@st-andrews.ac.uk
Publikováno v:
Scientific Reports. 1/14/2022, Vol. 12 Issue 1, p1-12. 12p.
Dyslexia associated gene KIAA0319 regulates cell cycle during human neuroepithelial cell development
Autor:
Steven Paniagua, Bilal Cakir, Yue Hu, Ferdi Ridvan Kiral, Yoshiaki Tanaka, Yangfei Xiang, Benjamin Patterson, Jeffrey R. Gruen, In-Hyun Park
Publikováno v:
Frontiers in Cell and Developmental Biology, Vol 10 (2022)
Dyslexia, also known as reading disability, is defined as difficulty processing written language in individuals with normal intellectual capacity and educational opportunity. The prevalence of dyslexia is between 5 and 17%, and the heritability range
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a2589f321b944831a25bd115505eeb24
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rebeca Diaz, Nils M. Kronenberg, Angela Martinelli, Philipp Liehm, Andrew C. Riches, Malte C. Gather, Silvia Paracchini
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 12, Iss 1, Pp 1-12 (2022)
Abstract Following its association with dyslexia in multiple genetic studies, the KIAA0319 gene has been extensively investigated in different animal models but its function in neurodevelopment remains poorly understood. We developed the first human
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/187a8756107f44d996e4345824c5fd51
Autor:
KE-GAO DENG1,2 (AUTHOR), HUA ZHAO1,2 (AUTHOR), PENG-XIANG ZUO1,2 (AUTHOR) zuo_pengxiang@sina.com
Publikováno v:
Journal of Genetics. Mar2019, Vol. 98 Issue 1, p1-7. 7p. 1 Diagram, 1 Chart.