Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"KARABEGOVIĆ, Mia"'
Publikováno v:
In Evolution and Human Behavior May 2024 45(3):252-260
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Društvena istraživanja - Časopis za opća društvena pitanja / Social Research - Journal for General Social Issues. 28(1):153-167
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=747646
Autor:
Selimbegović, Leila1 (AUTHOR) leila.selimbegovic@univ-poitiers.fr, Karabegović, Mia2 (AUTHOR), Blažev, Mirta3 (AUTHOR), Burušić, Josip3 (AUTHOR)
Publikováno v:
Psychology in the Schools. Dec2019, Vol. 56 Issue 10, p1614-1632. 19p. 2 Charts, 1 Graph.
This study examines the extent to which a comprehensive, school-based, health- education programme, based on lectures and active student participation in discussions and related project activities, can produce desirable changes in adolescents’ beha
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::0c794fbbe798106fc078d055f0458537
https://doi.org/10.5559/di.28.1.00
https://doi.org/10.5559/di.28.1.00
Autor:
Karabegović, Mia, Blažev, Mirta
The aim of the presentation is to show how gender stereotyped beliefs and gender identification can have an effect on STEM interests and school achievement among boys and girls.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::4335bc3339428097facbab2c0f59760f
https://www.bib.irb.hr/1020851
https://www.bib.irb.hr/1020851
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Premda djevojčice imaju jednako a, sve je više empirijskih naznaka, i bolje školsko postignuće u STEM školskim predmetima (Mullis, Martin, & Loveless, 2016), one dosljedno iskazuju niže interese, manje pozitivne stavove i niže aspiracije prema
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::dfc27b75d846030265bc5c5877b8708d
https://www.bib.irb.hr/957904
https://www.bib.irb.hr/957904
Obzirom da dosadašnja saznanja o interesima za STEM zanimanja kod učenika osnovnih škola ukazuju na rodne razlike čiji pozadinski čimbenici još nisu dovoljno određeni, primarni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li rodne razlike u
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::b67e74bf6f0ebe7a57a50bb9c9953000
https://www.bib.irb.hr/913017
https://www.bib.irb.hr/913017
The present research examines the possibility to predict the level of gender-STEM stereotyped beliefs among boys and girls from their experience with STEM-related school subjects (prior achievement and interest) in a new EU member country, Croatia. W
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::72716342fd263d1e13b883d91a3cf039
https://www.bib.irb.hr/903328
https://www.bib.irb.hr/903328