Zobrazeno 1 - 10
of 436
pro vyhledávání: '"K. N. C. BRAY"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Andrei Lipatnikov
Publikováno v:
Combustion and Flame. 131:219-221
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
A work on turbulent premixed combustion is important because of increased concern about the environmental impact of combustion and the search for new combustion concepts and technologies. An improved understanding of lean fuel turbulent premixed flam
Autor:
Lipatnikov, Andrei N *
Publikováno v:
In Combustion and Flame 2002 131(1):219-221
Autor:
A.K.C. Lau, P.H. Gaskell
Publikováno v:
Combustion and Flame. 80:110
Autor:
Robert W. Truitt
Publikováno v:
AIAA Journal. 2:1162-1166
be very sensitive to e when this quantity is small, and his results will therefore be strongly dependent on ei A more complicated energy balance equation is required for a realistic estimate of Te2 This must include conduction and convection terms (s
Autor:
K. N. C. Bray, N. Riley
Publikováno v:
Biographical Memoirs of Fellows of the Royal Society. 60:87-106
Flying, and an enthusiasm for aviation, motivated John Clarke’s early career choices: he flew Fairey Fireflys in the Fleet Air Arm, worked in the Gas Turbine Division of Armstrong Siddeley Motors, and studied aeronautical engineering at Queen Mary
Publikováno v:
Journal of Propulsion and Power. 28:1015-1025
The pressure oscillation within combustion chambers of aeroengines and industrial gas turbines is a major technical challenge to the development of high-performance and low-emission propulsion systems. In this paper, an approach integrating computati
Publikováno v:
Journal of Engineering for Gas Turbines and Power. 123:779-786
Combustors with fuel-spray atomizers are susceptible to a low-frequency oscillation, particularly at idle and sub-idle conditions. For aero-engine combustors, the frequency of this oscillation is typically in the range 50–120 Hz and is commonly cal