Zobrazeno 1 - 10
of 86
pro vyhledávání: '"Jump bidding"'
Publikováno v:
Journal of Economic Behavior and Organization 209 (2023)
Journal of Economic Behavior and Organization, 209, 308-325
Journal of Economic Behavior and Organization, 209, 308-325
One feature of online auctions that has attracted much interest is jump bidding, whereby a bidder raises the price by more than what is needed to become the highest bidder. The effects of jump bidding on the final selling price are unknown because pa
Autor:
Wooyoung Lim, Siyang Xiong
Publikováno v:
Journal of Economic Behavior & Organization. 189:84-110
We consider an environment in which bidders decide whether to jump bids in a simple two-bidder ascending auction with independent private values. We compare two types of equilibria, one that involves jump bidding and another that does not. We show th
Publikováno v:
Journal of Econometrics. 223:376-400
This paper develops an approach for identifying and estimating the distribution of valuations in ascending auctions where an indeterminate number of bidders have an unknown number of bidding opportunities. To finesse the complications for identificat
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Easley, Robert F., Tenorio, Rafael
Publikováno v:
Management Science, 2004 Oct 01. 50(10), 1407-1419.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/30046183
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Corporate Finance. 50:180-202
We examine the reasons why some bidders choose to voluntarily announce a merger negotiation before the signature of a definitive agreement. We propose an “announce-to-signal” explanation: early announcements allow bidders to signal to the target
The popularity of open ascending auctions is often attributed to the fact that openly observable bidding allows to aggregate dispersed information. Another reason behind the frequent utilization of open auction formats may be that they activate reven
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::9fcb67ad9ff12e80b14bfda2bd149185
https://hdl.handle.net/10419/229691
https://hdl.handle.net/10419/229691
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Marketing. 80:80-100
In-process promotions focus on promotional activities during marketing events such as auctions, crowdfunding, or fund-raising. Firms can observe consumers’ responses to these promotions and use this information to adjust future promotions sent duri