Zobrazeno 1 - 10
of 61
pro vyhledávání: '"Julma P"'
Autor:
Sirje Kupp-Sazonov, Vladimir Sazonov
Publikováno v:
Mäetagused, Vol 88, Pp 121-144 (2024)
The Russo-Turkish stand-off, which began under Ivan IV the Terrible, was largely motivated by the rising imperialism and ambitions of Muscovy, which the no less ambitious Ottoman sultans, who in turn were expanding their Ottoman Empire, wished to opp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bb8e3412102d4addb0cfcaa25ea8c32c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kupp-Sazonov, Sirje, Sazonov, Vladimir
Publikováno v:
Maetagused; 2024, Issue 88, p121-144, 24p
Autor:
Marco Túlio de Urzêda-Freitas, Rosane Rocha Pessoa, Julma Dalva V. P. Borelli, Viviane Pires Viana Silvestre
Publikováno v:
Revista Brasileira de Linguística Aplicada, Vol 24, Iss 3 (2024)
ABSTRACT: In this article, we start from the (self)critical perception that, because of its embeddedness in colonialingual ideologies, language education has vastly contributed to reproducing the colonial view of progress that has moved us into the c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9a08c591e9904e2cae55358d024a0c33
Publikováno v:
Revista Brasileira de Linguística Aplicada, Vol 24, Iss 4 (2024)
Resumo O objetivo deste estudo é problematizar colonialidadesdecolonialidades narradas em Torto Arado, obra de Itamar Vieira Junior, que dizem respeito ao trabalho que fazemos com educação linguística crítica nas universidades em que atuamos. Co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b42ade0f16a6449fbd3f8d286fb40772
Autor:
Merja Minkkinen
Publikováno v:
Media & Viestintä, Vol 22, Iss 1 (1999)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/87e39f9a6ec04ca7ab14a7db7bda834e
Publikováno v:
Revista Brasileira de Lingüística Aplicada; 2024, Vol. 24 Issue 4, p1-16, 16p
Publikováno v:
Revista Brasileira de Linguística Aplicada, Vol 20, Iss 2, Pp 301-324 (2020)
ABSTRACT In this article, we discuss the challenges of teacher education for the 21stCentury, taking decoloniality as a possible way to resignify our praxis. One of the challenges in decolonial thinking is to problematize the coloniality of knowledge
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/704579de4ff6445c9c16241bf8cab781
Publikováno v:
Calidoscópio, Vol 17, Iss 2, Pp 342-360 (2019)
As Brazilian university teachers, we have taken part in some courses aimed at the professional development of in-service English teachers. However, inspired by decolonial thinking, we have seen them as reproducing logics of coloniality, an epistemolo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/394080a96acb4bfcbeabd94016ec70ee
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.