Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "John Dunlosky"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 209 pro vyhledávání: '"John Dunlosky"'
1
Akademický článek
Exploring the Role of Attentional Reorienting in the Reactive Effects of Judgments of Learning on Memory Performance
Autor: Michelle L. Rivers, Jessica L. Janes, John Dunlosky, Amber E. Witherby, Sarah K. Tauber
Publikováno v: Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 8, p 164 (2023)
Making judgments of learning (JOLs) while studying related word pairs can enhance performance on tests that rely on cue-target associations (e.g., cued recall) compared to studying alone. One possible explanation for this positive JOL reactivity effe
Externí odkaz: https://doaj.org/article/e7db102997474ad5a4c88a4fa4a07c4e
Zobrazit plný text záznamu
Plný text ve formátu HTML
2
Akademický článek
Metacognitive Cues, Working Memory, and Math Anxiety: The Regulated Attention in Mathematical Problem Solving (RAMPS) Framework
Autor: Daniel A. Scheibe, Christopher A. Was, John Dunlosky, Clarissa A. Thompson
Publikováno v: Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 6, p 117 (2023)
Mathematical problem solving is a process involving metacognitive (e.g., judging progress), cognitive (e.g., working memory), and affective (e.g., math anxiety) factors. Recent research encourages researchers who study math cognition to consider the
Externí odkaz: https://doaj.org/article/c00bc8e69743417b812e72a482308dde
Zobrazit plný text záznamu
Plný text ve formátu HTML
3
Akademický článek
Measuring informal STEM learning supports across contexts and time
Autor: Bradley J. Morris, Whitney Owens, Kirsten Ellenbogen, Sibel Erduran, John Dunlosky
Publikováno v: International Journal of STEM Education, Vol 6, Iss 1, Pp 1-12 (2019)
Abstract Background Informal science activities are critical for supporting long-term learning in STEM fields. However, little is known about the kinds of activities children and their families engage in outside of formal settings and how such activi
Externí odkaz: https://doaj.org/article/5d1de02fc78b4814bf5ee5b8b06af61b
Zobrazit plný text záznamu
4
Enhancing declarative concept application: The utility of examples as primary targets of learning
Autor: Kathryn T. Wissman, Amanda Zamary, Katherine A. Rawson, John Dunlosky
Publikováno v: Journal of Experimental Psychology: Applied. 29:341-357
Declarative concepts are abstract concepts denoted by key terms and short definitions that can be applied in a variety of scenarios (e.g., positive reinforcement in psychology; Rawson et al., 2015). One common learning goal for declarative concepts i
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c55f2dbd54a0d43743b9c189356132b0
https://doi.org/10.1037/xap0000432
Zobrazit plný text záznamu
5
The power of successive relearning and how to implement it with fidelity using pencil and paper and web-based programs
Autor: John Dunlosky, Abigail O'Brien
Publikováno v: Scholarship of Teaching and Learning in Psychology. 8:225-235
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5425535a585f798fb391ec7ae3eafc95
https://doi.org/10.1037/stl0000233
Zobrazit plný text záznamu
6
Successive Relearning: An Underexplored but Potent Technique for Obtaining and Maintaining Knowledge
Autor: Katherine A. Rawson, John Dunlosky
Publikováno v: Current Directions in Psychological Science. 31:362-368
Successive relearning involves practicing a task until it is performed correctly and then practicing it again until it is performed correctly during other spaced practice sessions. Despite its widespread use outside of education, few students use thi
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::6f4f8a20b7703d79c9db81af898fa054
https://doi.org/10.1177/09637214221100484
Zobrazit plný text záznamu
7
Metacognitive Cues, Working Memory, and Math Anxiety: The Regulated Attention in Mathematical Problem Solving (RAMPS) Framework
Autor: Thompson, Daniel A. Scheibe, Christopher A. Was, John Dunlosky, Clarissa A.
Publikováno v: Journal of Intelligence; Volume 11; Issue 6; Pages: 117
Mathematical problem solving is a process involving metacognitive (e.g., judging progress), cognitive (e.g., working memory), and affective (e.g., math anxiety) factors. Recent research encourages researchers who study math cognition to consider the
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=multidiscipl::d49328c809fa585d8a90dfaa28430fb7
Zobrazit plný text záznamu
Plný text ve formátu HTML
8
Judgments of learning enhance recall for category-cued but not letter-cued items
Autor: Michelle L. Rivers, John Dunlosky, Jessica L. Janes, Amber E. Witherby, Sarah K. Tauber
Publikováno v: Memory & Cognition.
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::e1a75c8a2d3956e67e78bd593d6071c7
https://doi.org/10.3758/s13421-023-01417-3
Zobrazit plný text záznamu
9
How do Students Regulate Their Use of Multiple Choice Practice Tests?
Autor: Sabrina Badali, Katherine A. Rawson, John Dunlosky
Publikováno v: Educational Psychology Review. 35
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5ec8808a20eb3dd38c573df7fc4b431b
https://doi.org/10.1007/s10648-023-09761-1
Zobrazit plný text záznamu
10
Are Test-Expectancy Effects Better Explained by Changes in Encoding Strategies or Differential Test Experience?
Autor: Michelle L. Rivers, John Dunlosky
Prior research has investigated whether learners spontaneously adapt their encoding strategies in anticipation of particular test formats (i.e., the encoding-strategy adaptation hypothesis; Finley & Benjamin, 2012). However, the strongest evidence su
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::ee1e3e78de9550662608b94b0b4a58eb
Zobrazit plný text záznamu
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Další »
  • [21]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 6 Elektronické knihy
  • 5 Akademické články
  • 161 psychology
  • 97 humans
  • 89 experimental and cognitive psychology
  • 80 cognitive psychology
  • 78 metacognition
  • 59 cognition
  • 56 female
  • 55 male
  • 54 mental recall
  • 51 social psychology
  • 50 developmental and educational psychology
  • 50 recall
  • 49 arts and humanities (miscellaneous)
  • 49 developmental psychology
  • 44 learning
  • 42 05 social sciences
  • 42 0501 psychology and cognitive sciences
  • 41 judgment
  • 41 metamemory
  • 39 neuropsychology and physiological psychology
  • 38 050105 experimental psychology
  • 37 adult
  • 37 media_common
  • 37 media_common.quotation_subject
  • 34 education
  • 33 young adult
  • 32 general psychology
  • 28 aged
  • 27 aging
  • 24 memory
  • 23 task (project management)
  • 23 test (assessment)
  • 22 memoria
  • 21 linguistics and language
  • 20 0503 education
  • 20 050301 education
  • 20 geriatrics and gerontology
  • 19 adolescent
  • 19 attention
  • 19 language and linguistics
  • 18 comprehension
  • 18 cues
  • 18 mathematics education
  • 18 middle aged
  • 18 paired-associate learning
  • 18 practice, psychological
  • 15 article
  • 14 general medicine
  • 14 metacomprehension
  • 13 neuropsychological tests
  • 26 american psychological association (apa)
  • 26 springer science and business media llc
  • 22 elsevier bv
  • 14 sage publications
  • 12 informa uk limited
  • 11 routledge
  • 6 wiley
  • 5 oxford university press
  • 3 cambridge university press
  • 2 elsevier
  • 2 hogrefe publishing group
  • 2 mdpi ag
  • 2 springer nature
  • 2 springer new york
  • 2 springeropen
  • 1 american society for cell biology (ascb)
  • 1 apa lifetools
  • 1 asee conferences
  • 1 hal ccsd
  • 1 john benjamins publishing company
  • 1 john wiley & sons ltd
  • 1 multidisciplinary digital publishing institute
  • 1 open science framework
  • 1 palgrave macmillan uk
  • 1 psi chi, the international honor society in psychology
  • 1 psychology press
  • 1 s. karger ag
  • 1 sage publications ltd
  • 1 sage publications, inc
  • 1 springer international publishing
  • 1 walter de gruyter gmbh
  • 13 memorycognition
  • 8 educational psychology review
  • 8 journal of memory and language
  • 7 memory & cognition
  • 6 journal of experimental psychology. learning, memory, and cognition
  • 6 learning and instruction
  • 6 psychology and aging
  • 6 psychonomic bulletin & review
  • 5 developmental psychology
  • 5 journal of applied research in memory and cognition
  • 5 journal of experimental psychology: learning, memory, and cognition
  • 4 applied cognitive psychology
  • 4 journal of experimental psychology. applied
  • 4 psychological science
  • 3 acta psychologica
  • 3 aging, neuropsychology, and cognition
  • 3 behavior research methods
  • 3 current directions in psychological science
  • 3 journal of experimental psychology: general
  • 3 memory (hove, england)
  • 3 metacognition and learning
  • 3 quarterly journal of experimental psychology
  • 2 contemporary educational psychology
  • 2 experimental psychology
  • 2 international journal of stem education
  • 2 journal of attention disorders
  • 2 journal of experimental child psychology
  • 2 journal of experimental psychology: applied
  • 2 journal of intelligence
  • 2 memory
  • 2 psychonomic bulletinreview
  • 2 the journals of gerontology. series b, psychological sciences and social sciences
  • 1 2018 asee annual conference & exposition proceedings
  • 1 aging clinical and experimental research
  • 1 american journal of pharmaceutical education
  • 1 annual review of psychology
  • 1 archives of gerontology and geriatrics
  • 1 british journal of educational psychology
  • 1 cbe-life sciences education
  • 1 clinical psychological science
  • 1 computers & education
  • 1 discourse processes
  • 1 european journal of cognitive psychology
  • 1 experimental aging research
  • 1 experimental and clinical psychopharmacology
  • 1 gerontology
  • 1 journal of clinical and experimental neuropsychology
  • 1 journal of cognition and development
  • 1 journal of educational psychology
  • 1 journal of experimental psychology. general
  • 198 OpenAIRE
  • 6 eBook Index
  • 3 Directory of Open Access Journals
  • 2 Complementary Index

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......