Zobrazeno 1 - 10
of 40
pro vyhledávání: '"Jimerson S"'
School climate is a topic of increasing importance internationally. The current study investigated the established measurement invariance of an eight-factor school climate scale using a multinational sample of secondary students. School climate facto
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::b5897795efe055e130eefe07aadfd257
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2982686
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2982686
Publikováno v:
School Psychology Review, vol 48, iss 3
Guided by the social–ecological model, this study used hierarchical linear modeling to examine the associations between parental perception of teacher–home communication and parental perception of their children's bullying victimization. This stu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::6576e78b29e77a8690f4f916eea73722
https://escholarship.org/uc/item/37s921gb
https://escholarship.org/uc/item/37s921gb
Background: A comprehensive understanding of the contextual factors that are linked to student engagement requires research that includes cross-cultural perspectives. Aims: This study investigated how student engagement in school is associated with g
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::0403fc80bf9623796641374eb077ea05
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983499
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983499
The objective of the present study was to develop a scale that is appropriate for use internationally to measure affective, behavioral, and cognitive dimensions of student engagement. Psychometric properties of this scale were examined with data of 3
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::e5a49a79cf740ea81ee07b6fca9aa236
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983729
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983729
This study examined gender differences in student engagement and academic performance in school. Participants included 3420 students (7th, 8th, and 9th graders) from Austria, Canada, China, Cyprus, Estonia, Greece, Malta, Portugal, Romania, South Kor
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::b20e031d2da136f88268e5246b1ecebf
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983921
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983921
The present exploratory study examined student perceptions of the stressfulness and incidence of life events across three countries Greece, Cyprus and the United States. The participants include 378 6th-grade elementary school students. Students in t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_____10561::133e692fe2f0c0e9457e851e3eccd1d9
http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/14949
http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/14949
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.