Zobrazeno 1 - 10
of 31
pro vyhledávání: '"Jefferson Scale of Empathy-Student version"'
Autor:
Yumi Kagawa, Hirono Ishikawa, Daisuke Son, Tsuyoshi Okuhara, Hiroko Okada, Haruka Ueno, Eiko Goto, Aiko Tsunezumi, Takahiro Kiuchi
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 23, Iss 1, Pp 1-8 (2023)
Abstract Background Empathy for patients is now internationally accepted as one of the competencies of physicians for patient-centered medical practice and an essential component of medical education. Recently, “patient storytelling” has attracte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b13460d5a7c54bc9bea93c37f20159b8
Autor:
Polychronis Voultsos, Petros Galanis, Marianna-Foteini A. Dafni, Venetia-Sofia Velonaki, Georgia-Neta Andreou, Leda Kovatsi
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 3, p 195 (2024)
The present study aimed to evaluate the psychometric properties of the Greek version of the Jefferson Scale of Empathy—Student version (JSE-S) and its association with potential predictors among Greek-speaking undergraduate medical students. This s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e11d1f1652b7467eb23a0ede68c2e600
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-9 (2022)
Abstract Background Doctors’ empathy: the understanding of patients’ experiences, concerns and perspectives, is highly valued by patients yet often lacking in patient care. Medical Humanities has been introduced within undergraduate curriculum to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/205ee1f2fbb64658abee9b37e3180511
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 20, Iss 1, Pp 1-9 (2020)
Abstract Background The aims of this study were to examine the factor structure of the Chinese version of the Jefferson Scale of Empathy for medical students (JSE-S) and investigate differences in empathy scores among Chinese medical students accordi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fd3b356b2cfc47fb8b488fb5a1143beb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Advances in Medical Education and Practice, Vol 2016, Iss Issue 1, Pp 443-455 (2016)
Thelma Quince, Pia Thiemann, John Benson, Sarah Hyde Primary Care Unit, Department of Public Health and Primary Care, Institute of Public Health, University of Cambridge, Cambridge, UK Abstract: Empathy is important to patient care. It enhances patie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/21fa4a47cbeb4801b5ae5cbaba276cbb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Diana Wood, James Brimicombe, Ana Sergio Da Silva, Jonathan M. Hales, Matthew Barclay, Sarah Hyde, Helen Moriarty, Pia Thiemann, Paul Richard Kinnersley, John M. Benson, Thelma Quince
Publikováno v:
BMC Medical Education
Background Although a core element in patient care the trajectory of empathy during undergraduate medical education remains unclear. Empathy is generally regarded as comprising an affective capacity: the ability to be sensitive to and concerned for,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::251f8920bf2f2b0c861369c3f31ed664