Zobrazeno 1 - 10
of 3 553
pro vyhledávání: '"Japanese as a foreign language"'
Publikováno v:
Darnioji daugiakalbystė, Vol 24, Iss 1, Pp 45-78 (2024)
In recent years, teachers have had students from diverse language and cultural backgrounds in their classrooms due to increasing human migration in many countries. Therefore, multilingual learning and teaching have become a widespread phenomenon. Res
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8217da5199d448d6aca2ddf67da5f676
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jun Takahashi
Publikováno v:
Journal of the National Council of Less Commonly Taught Languages, Vol 34, Pp 201-264 (2023)
While written corrective feedback (WCF) has been studied extensively, engagement with WCF by students of less commonly taught languages, especially at the elementary level, has not yet received scholarly attention. To address this research gap, this
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4910ce3187e14c5e8805b5774db04646
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionPrevious studies have highlighted the challenges faced by Chinese Japanese-as-a-foreign-language (JFL) learners (whose L2 is English) in acquiring L3 Japanese loanwords. These challenges arise from the linguistic characteristics of loanwo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/558cd1d3be2f431eaccc84a18d27ddf5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Masahiko Minami, Editor
Complex issues surround second language acquisition and foreign language learning in any language. There is no doubt that individuals are capable of acquiring two or more languages at different stages of human development, particularly in childhood.
Autor:
Zeinab Shekarabi, Fatemeh Tajfirooz
Publikováno v:
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, Vol 12, Iss 4, Pp 393-415 (2023)
Learning kanji and language learners' beliefs regarding learning kanji are the most challenging matters in the field of Japanese language teaching. Learning kanji is particularly difficult for non-kanji using language learners who are studying Japane
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/72bb920f68a946b0a3b8bbde7acd72a2
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionResearch on collocations has become an essential issue in L2 acquisition and cognitive psychology. Previous studies have mainly focused on phonographic languages such as English, Swedish, and German, and primarily discussed the effect of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a40f14e2ca134de5981ee061e2da2f12
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.