Zobrazeno 1 - 10
of 194
pro vyhledávání: '"Janak PH"'
Publikováno v:
Movement Disorders. 34:45-45
Autor:
Janak, Patricia, Steinberg, EE, Boivin, JR, Saunders, BT, Witten, IB, Deisseroth, K, Janak, PH
Publikováno v:
Janak, Patricia; Steinberg, EE; Boivin, JR; Saunders, BT; Witten, IB; Deisseroth, K; et al.(2014). Positive reinforcement mediated by midbrain dopamine neurons requires D1 and D2 receptor activation in the nucleus accumbens. UC San Francisco: Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/2wn0w4mk
The neural basis of positive reinforcement is often studied in the laboratory using intracranial self-stimulation (ICSS), a simple behavioral model in which subjects perform an action in order to obtain exogenous stimulation of a specific brain area.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::51dbe4e58fabe52cb550b13a8630b913
http://www.escholarship.org/uc/item/2wn0w4mk
http://www.escholarship.org/uc/item/2wn0w4mk
Publikováno v:
Janak, Patricia; Remedios, J; Woods, C; Tardif, C; Janak, PH; & Chaudhri, N. (2014). Pavlovian-conditioned alcohol-seeking behavior in rats is invigorated by the interaction between discrete and contextual alcohol cues: Implications for relapse. UC San Francisco: Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/6q43j021
Introduction: Drug craving can be independently stimulated by cues that are directly associated with drug intake (discrete drug cues), as well as by environmental contexts in which drug use occurs (contextual drug cues). We tested the hypothesis that
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::cee8141fdaf79aa5e08d66090fc5004e
http://www.escholarship.org/uc/item/6q43j021
http://www.escholarship.org/uc/item/6q43j021
Publikováno v:
Janak, Patricia; Steinberg, EE; Keiflin, R; Boivin, JR; Witten, IB; Deisseroth, K; et al.(2013). A causal link between prediction errors, dopamine neurons and learning. UC San Francisco: Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/8wm67077
Situations in which rewards are unexpectedly obtained or withheld represent opportunities for new learning. Often, this learning includes identifying cues that predict reward availability. Unexpected rewards strongly activate midbrain dopamine neuron
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::eeff2abaccc1dd8919a49bf57002b2d4
http://www.escholarship.org/uc/item/8wm67077
http://www.escholarship.org/uc/item/8wm67077
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.