Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "Jamil Extremera"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 20 pro vyhledávání: '"Jamil Extremera"'
1
Akademický článek
The proliferation of virtual laboratories in educational fields
Autor: Diego Vergara, Jamil Extremera, Manuel Pablo Rubio, Lilian P. Dávila
Publikováno v: Advances in Distributed Computing and Artificial Intelligence Journal, Vol 9, Iss 1, Pp 85-97 (2020)
Since its emergence in the 1960s, the use of virtual reality (VR) has grown progressively. This wide dissemination of VR has allowed its application in an increasing number of disciplines, including education. It is well known that virtual laboratori
Externí odkaz: https://doaj.org/article/672018290f8746af98183f5fca43ed25
Zobrazit plný text záznamu
2
Akademický článek
Reality-Virtuality Technologies in the Field of Materials Science and Engineering
Autor: Jamil Extremera, Diego Vergara, Sara Rodríguez, Lilian P. Dávila
Publikováno v: Applied Sciences, Vol 12, Iss 10, p 4968 (2022)
The increasing use of reality-virtuality technologies (RVTs, which encompass virtual, augmented, and mixed reality) in different fields over the last decade is a phenomenon for which materials science and engineering (MSE) is no exception. To obtain
Externí odkaz: https://doaj.org/article/3a144b36482a4c479e6039e1bc9d4f26
Zobrazit plný text záznamu
3
Akademický článek
Interdisciplinary Learning Methodology for Supporting the Teaching of Industrial Radiology through Technical Drawing
Autor: Diego Vergara, Manuel P. Rubio, Jamil Extremera, Miguel Lorenzo
Publikováno v: Applied Sciences, Vol 11, Iss 12, p 5634 (2021)
Technical drawing (TD) is a subject frequently perceived by engineering students as difficult and even lacking in practical application. Different studies have shown that there is a relationship between studying TD and improvement of spatial ability,
Externí odkaz: https://doaj.org/article/1004068016c64822a2ce5764d0d72e03
Zobrazit plný text záznamu
4
Akademický článek
Virtual and Augmented Reality Environments to Learn the Fundamentals of Crystallography
Autor: Jamil Extremera, Diego Vergara, Lilian P. Dávila, Manuel P. Rubio
Publikováno v: Crystals, Vol 10, Iss 6, p 456 (2020)
Nowadays, there are many situations in which information and communications technology (ICT) is used as a vehicle to transmit knowledge. The fast evolution of technology in recent decades has favored the development of virtual reality (VR) and augmen
Externí odkaz: https://doaj.org/article/4441b57215054fbc98b07f4923a5a208
Zobrazit plný text záznamu
5
Akademický článek
The Technological Obsolescence of Virtual Reality Learning Environments
Autor: Diego Vergara, Jamil Extremera, Manuel Pablo Rubio, Lilian P. Dávila
Publikováno v: Applied Sciences, Vol 10, Iss 3, p 915 (2020)
The concept of technological obsolescence that affects computer programs is a readily observable phenomenon that has been widely studied over the past half century. The so-called virtual reality learning environments (VRLEs) which are used to support
Externí odkaz: https://doaj.org/article/1c20baa3c71642288764c2fe4c725b37
Zobrazit plný text záznamu
6
Akademický článek
Meaningful Learning Through Virtual Reality Learning Environments: A Case Study in Materials Engineering
Autor: Diego Vergara, Jamil Extremera, Manuel Pablo Rubio, Lílian P. Dávila
Publikováno v: Applied Sciences, Vol 9, Iss 21, p 4625 (2019)
The increasing dissemination of virtual reality learning environments (VRLEs) compels the elucidation of how these didactic tools can improve their effectiveness at the formative level. The motivation generated in students by a VRLE is revealed as a
Externí odkaz: https://doaj.org/article/08cc337ec90a4c9b831a54019a02d495
Zobrazit plný text záznamu
7
Educational trends post COVID-19 in engineering: Virtual laboratories
Autor: Diego Vergara, Jamil Extremera, Lilian P. Dávila, Manuel Pablo Rubio, Pablo Fernández-Arias
Publikováno v: Materials Today. Proceedings
The rapid advance of Information and Communication Technology (ICT) in recent times and the current pandemic caused by COVID-19 have profoundly transformed society and the economy in most of the world. The education sector has benefited from this ICT
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::cbeeae4fc1a4eb5faa4bfd6e0d23c411
http://europepmc.org/articles/PMC8739779
Zobrazit plný text záznamu
8
Virtualization of Laboratories
Autor: Diego Vergara, Pablo Fernández-Arias, Jamil Extremera, Álvaro Antón-Sancho
The use of virtual reality (VR) in the educational sector has increased considerably in the last decade, especially for its direct application in the development of virtual laboratories (VL) that, since the appearance of COVID-19, are being more dema
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::f9844cc7d948c5ade68bce0f7ce34a4c
https://doi.org/10.4018/978-1-6684-3398-0.ch009
Zobrazit plný text záznamu
9
Assessment of Virtual Reality as a Didactic Resource in Higher Education
Autor: Jamil Extremera, Álvaro Antón-Sancho, Diego Vergara, Pablo Fernández-Arias
Publikováno v: Sustainability, Vol 13, Iss 12730, p 12730 (2021)
Sustainability
Volume 13
Issue 22
Given that the university teachers with more experience in the use of virtual reality are those corresponding to the areas of Health Sciences and of Engineering and Architecture, this article analyzes the assessment these teachers make about virtual
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::a7766b467dbf8bbf50f0e392fb6eadf1
https://www.mdpi.com/2071-1050/13/22/12730
Zobrazit plný text záznamu
10
3D Virtual Application as a Guidance and Facility Management Tool Applied to University Buildings
Autor: Jamil Extremera, Jorge Veloz, Sara Rodríguez, Andrea Alcivar, Diego Vergara
Publikováno v: Methodologies and Intelligent Systems for Technology Enhanced Learning, 11th International Conference ISBN: 9783030866174
MIS4TEL
Orientation within university campuses, given the size and number of buildings, is a problem that is particularly relevant for those who are entering for the first time. The location maps available in many universities may not be useful on certain oc
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::531620aa4903ddf4a824211dbb74486e
https://doi.org/10.1007/978-3-030-86618-1_1
Zobrazit plný text záznamu
  • 1
  • 2
  • Další »
  • [2]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 6 Akademické články
  • 11 virtual reality
  • 7 virtual laboratory
  • 6 process (engineering)
  • 5 02 engineering and technology
  • 5 05 social sciences
  • 5 0503 education
  • 5 050301 education
  • 5 biology (general)
  • 5 business
  • 5 business.industry
  • 5 chemistry
  • 5 computer science
  • 5 engineering (general). civil engineering (general)
  • 5 general engineering
  • 5 general materials science
  • 5 information and communications technology
  • 5 physics
  • 5 qc1-999
  • 5 qd1-999
  • 5 qh301-705.5
  • 5 ta1-2040
  • 5 technology
  • 4 computer science applications
  • 4 design
  • 4 fluid flow and transfer processes
  • 4 instrumentation
  • 4 materials science and engineering
  • 4 process chemistry and technology
  • 3 augmented reality
  • 3 computingmilieux_computersandeducation
  • 3 field (computer science)
  • 3 formative assessment
  • 3 human-computer interaction
  • 3 interactivity
  • 3 meaningful learning
  • 3 set (psychology)
  • 2 0202 electrical engineering, electronic engineering, information engineering
  • 2 0211 other engineering and technologies
  • 2 021105 building & construction
  • 2 computer
  • 2 computer.software_genre
  • 2 crystallography
  • 2 electronic computers. computer science
  • 2 engineering
  • 2 immersive virtual reality
  • 2 interdisciplinary learning
  • 2 key (cryptography)
  • 2 lcsh:biology (general)
  • 2 lcsh:chemistry
  • 2 lcsh:engineering (general). civil engineering (general)
  • 11 mdpi ag
  • 3 springer international publishing
  • 2 ediciones universidad de salamanca
  • 2 iated
  • 1 elsevier ltd.
  • 1 igi global
  • 8 applied sciences
  • 2 crystals
  • 1 advances in distributed computing and artificial intelligence journal
  • 1 edulearn proceedings
  • 1 iceri proceedings
  • 1 materials today. proceedings
  • 1 sustainability
  • 14 OpenAIRE
  • 6 Directory of Open Access Journals

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......