Zobrazeno 1 - 10
of 229
pro vyhledávání: '"JOL"'
Publikováno v:
Kirkus Reviews. 7/1/2024, Vol. 92 Issue 13, pN.PAG-N.PAG. 1p.
Autor:
Kit S. Double
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 10, p 203 (2023)
Judgments of learning (JOL) are one of the most commonly used measures of metamemory. There is mixed evidence that eliciting JOLs while participants are studying word pairs influences their subsequent recall, a phenomenon known as reactivity. The maj
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c41805b51dd04a9d8070b9d964ad579e
Autor:
Hannah Hausman, Veit Kubik
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 7, p 150 (2023)
Making judgments of learning (JOLs) after studying can directly improve learning. This JOL reactivity has been shown for simple materials but has scarcely been investigated with educationally relevant materials such as expository texts. The few exist
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/79ceb7a5e9944b7ab12ab046452c4b0a
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 6, p 101 (2023)
Delayed judgment of learning (JOL) is a widely used metacognitive monitoring strategy that can also enhance learning outcomes. However, the potential benefits of delayed JOL on subsequent learning of new material, known as the forward effect of delay
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8eb2b9b0420e4943a3df2b5f02db92aa
Autor:
Irina A. Zhernosenko
Publikováno v:
Этническая культура, Vol , Iss 2 (3), Pp 6-9 (2020)
The article reveals the essence of the ethno-cultural code of the indigenous people of Altai, based on a complex of stable worldview concepts: the mythologema of the crossroads, the filosofeme “Jol” (“Path”), the sacral center concepts, etc.,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d4d240784bbf427d8e0e855318499a4b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wilson, Brian
Publikováno v:
Booklist. 12/1/2024-12/15/2024, Vol. 121 Issue 7/8, p143-143. 1/6p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.