Zobrazeno 1 - 6
of 6
pro vyhledávání: '"J.J. Zuidema"'
Publikováno v:
Tijdschrift voor Taalbeheersing, 39, 31-62
Tijdschrift voor Taalbeheersing, 39, 1, pp. 31-62
Tijdschrift voor Taalbeheersing, 39, 1, pp. 31-62
Contains fulltext : 169346.pdf (Publisher’s version ) (Closed access) Despite years of dedicated education, a significant number of Dutch pupils leave primary school each year without mastering verb spelling. At this point, the spelling system appe
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d1e268786e67838dfcb8acc6a2216d55
https://doi.org/10.5117/TVT2017.1.BAKK
https://doi.org/10.5117/TVT2017.1.BAKK
Publikováno v:
Linguistics in the Netherlands. 29:111-122
We propose that Dutch children acquire and use knowledge of Dutch spelling through a series of stages we call the 12321 model. At first, a single phase for the mapping of speech onto writing suffices, but in later stages of instruction, two or three
Publikováno v:
Written Language and Literacy, 19, 2, pp. 157-188
Written Language and Literacy, 19, 157-188
Written Language and Literacy, 19, 157-188
Software systems convert between graphemes and phonemes using lexicon-based, rule-based or data-driven techniques. SHOTGUN combines these techniques in a hybrid system which converts between graphemes and phonemes bi-directionally, adds linguistic an
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c313f0908c89b43d1bcd02b1daac10a6
https://hdl.handle.net/2066/187255
https://hdl.handle.net/2066/187255
Autor:
J.J. Zuidema, Jonathan Weber
Publikováno v:
Toegepaste Taalwetenschap in Artikelen. 35:89-102
Dutch verb spelling is a rather complicated system of rival orthographic pre-scriptions. The spelling of Dutch verbs not only depends on their pronuncia-tion, but also on syntax and semantics. Pupils are often incapable of learning the system, even a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.