Zobrazeno 1 - 10
of 165
pro vyhledávání: '"J. Sterz"'
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 21, Iss 1, Pp 1-9 (2021)
Abstract Background Feedback is an essential element of learning. Despite this, students complain about receiving too little feedback in medical examinations, e.g., in an objective structured clinical examination (OSCE). This study aims to implement
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/26de0edd847e4decb911441e981a38bd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
M. Rüsseler, Armin Pycha, C. Frei, H. Leyh, U. Necknig, N. von Ostau, Alexander Buchner, E. Eder, R. Borowitz, J. Sterz, S. Keller
Publikováno v:
Der Urologe. 60:475-483
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Der Urologe. 58:781-789
In der urologischen Weiterbildung wird Kommunikation als Ausbildungsinhalt bislang nicht strukturiert angeboten. Von den Berufsanfangern werden bereits im ersten Jahr kommunikative Kompetenzen erwartet. Im Zeitraum von November 2017 bis Juni 2018 wur
Publikováno v:
Der Urologe. 58:658-665
Die rasche Entwicklung an neuen Wissensbestanden machen eine kontinuierliche Fort- und Weiterbildung unerlasslich. Da die Weiterbildungszeit oftmals mit der Familiengrundungszeit zusammenfallt, sind Zeitressourcen haufig knapp bemessen. Aus diesem Gr
Autor:
J, Sterz, V, Britz, P, Carstensen, T, Kollewe, S H, Voß, M C, Stefanescu, T, Schreckenbach, R D, Verboket, Miriam, Rüsseler
Publikováno v:
Der Chirurg; Zeitschrift fur alle Gebiete der operativen Medizen. 93(3)
Thus medical students must be inspired to undertake this specialty. Students complain that the teaching is subordinate to patient care and limited by a lack of time and medical personnel. Although there are many studies assessing student perceptions,
Autor:
J, Sterz, P R, Tückmantel, L, Bepler, M C, Stefanescu, Y, Gramlich, A, Flinspach, M, Rüsseler
Publikováno v:
Medizinische Klinik, Intensivmedizin und Notfallmedizin. 117(7)
Well-performed resuscitation measures can improve the outcome in the event of cardiovascular arrest. Medical students often use teaching videos to learn practical skills. Studies confirmed the often inadequate quality of the videos on resuscitation a
Autor:
U, Necknig, A, Buchner, H, Leyh, A, Pycha, R, Borowitz, E, Eder, C, Frei, S, Keller, N, von Ostau, M, Rüsseler, J, Sterz
Publikováno v:
Der Urologe. Ausg. ALiteratur. 60(4)
The aim of residency is to acquire medical skills and abilities. One didactic model is "Peyton's four-step approach". The aim of the present study was to develop and evaluate a modified Peytonian approach for group interactions. The aim was to develo
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.