Zobrazeno 1 - 10
of 11
pro vyhledávání: '"J. Muntean"'
Autor:
William J. Muntean, Daniel R. Kimball
Publikováno v:
Journal of Cognitive Psychology. 24:908-915
Providing some elements of a studied set during testing (part-set cues) can impair memory for the remaining elements (noncues)—a counterintuitive effect that has recently been attributed to inhibition of noncues. To test for such inhibition using a
Autor:
William J. Muntean, Daniel R. Kimball
Publikováno v:
Journal of Cognitive Psychology. 24:957-964
The part-set cueing effect refers to paradoxical memory impairment often observed when elements from a set of items appear as ostensibly helpful retrieval cues during testing of memory for the set. We tested predictions of a two-mechanism account of
Publikováno v:
Psychonomic Bulletin & Review. 17:355-361
Two experiments investigated the effects of spreading semantic activation during a recognition test. In Experiment 1, activation spreading during testing from words that were thematic associates of unstudied critical words yielded a linear increase i
Publikováno v:
Journal of experimental psychology. Learning, memory, and cognition. 38(4)
A widely held assumption in metamemory is that better, more accurate metamemory monitoring leads to better, more efficacious restudy decisions, reflected in better memory performance--we refer to this causal chain as the restudy selectivity hypothesi
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.