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Publikováno v:
Allgemein- und Viszeralchirurgie up2date. 16:517-534
Publikováno v:
Der Chirurg. 90:186-193
Autor:
Kaja Ludwig, Uwe Scharlau, Daniela Möller, Jörn Bernhardt, Sylke Schneider-Koriath, Holger Steffen
Publikováno v:
Zentralblatt für Chirurgie - Zeitschrift für Allgemeine, Viszeral-, Thorax- und Gefäßchirurgie. 143:145-154
Laparoscopic gastrectomy has been established for treatment of early gastric cancer (EGC) especially in Eastern Asian countries. Currently, it still needs evaluation for advanced gastric cancer (AGC, T ≥ 2). Difficulty is how far Asian study data a
Publikováno v:
Der Chirurg. 89:347-357
In den letzten 10 Jahren haben die Implementierung der endoskopisch submukosalen Dissektion (ESD) sowie die rasche Verbreitung laparoskopischer Magenresektionen (LAG) mit adaquater Lymphadenektomie (LAD) eine zunehmende Rolle in der Behandlung von Ma
Publikováno v:
Der Chirurg; Zeitschrift fur alle Gebiete der operativen Medizen. 90(3)
The treatment of choice in acute appendicitis is still the surgical removal of an inflamed vermiform appendix. There is still some disagreement regarding the optimal access route, i.e. conventional open or minimally invasive. The best available evide
Publikováno v:
Zeitschrift für Gastroenterologie. 54
Publikováno v:
Zeitschrift für Gastroenterologie. 54
Publikováno v:
Natural Orifice Translumenal Endoscopic Surgery (NOTES). :127-140
Publikováno v:
Der Chirurg. 83:16-22
In den letzten Jahren hat das Interesse am Einsatz der minimal-invasiven Chirurgie (MIC) beim Magenkarzinom weltweit zugenommen. Insbesondere im Zusammenhang mit distalen Magenresektionen bei Magenfruhkarzinomen liegen inzwischen eine Reihe prospekti
Autor:
Colin Friedrich, Mike Diederich, Jörn Bernhardt, Klaus Peter Thon, Christoph Ulmer, Tarkan Basar, Fabian Rieber, Peter Köhler, Wolfram Lamadé
Publikováno v:
Minimally Invasive Therapy & Allied Technologies. 20:257-262
Despite recent advances in NOTES, NOS, SILS and related techniques, the feasibility of performing extensive surgery is still limited. Colon surgery usually requires additional access sites or complex technical means for triangulation and retraction.