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Autor:
H Messmann, J. Barnert
Publikováno v:
Best Practice & Research Clinical Gastroenterology. 22:295-312
Acute bleeding from the colon and rectum is less frequent and less dramatic than haemorrhage from the upper gastrointestinal tract. In most cases, bleeding from the colon and rectum is self-limiting and requires no specific therapy. Diverticula and a
Publikováno v:
DMW - Deutsche Medizinische Wochenschrift. 122:188-192
History and clinical findings A transjugular intrahepatic portosystemic stent shunt (TIPSS) had been implanted to lower the portal hypertension in a 56-year-old man with alcoholic liver cirrhosis and several bleedings from fundal varices. A shunt rev
Autor:
S. Kolb, D. Sailer, J. Barnert, H. J. Gramm, J. Goecke, P. Schauder, V. Hammann, U. Brenner, L. Frick, H. J. Steinhardt, W. Brandmair, L. Lehr, K. Loeschke, H. Towliati
Publikováno v:
DMW - Deutsche Medizinische Wochenschrift. 112:1450-1453
Parenteral nutrition via an indwelling central venous catheter was undertaken at home over a total period of 24,747 days in 34 patients with the short-bowel syndrome (of various causes). In some of the patients there developed complete adaptation of
Autor:
M. Bittinger, G. Jechart, T. Eberl, Andreas Probst, R. Fleischmann, M. Hunstiger, R. Scheubel, W. Schmidbaur, H Messmann, J. Barnert
Publikováno v:
Zeitschrift für Gastroenterologie. 41
Publikováno v:
Zeitschrift für Gastroenterologie. 41
Publikováno v:
Zeitschrift für Gastroenterologie. 41
Autor:
T. Eberl, W. Schmidbaur, A Flemming, H Messmann, R. Scheubel, J Fischer, M. Bittinger, J. Barnert
Publikováno v:
Zeitschrift für Gastroenterologie. 41
Autor:
J. Barnert
Publikováno v:
Endoskopie heute. 26:189-191
Bei einem 39-jahrigen Patienten mit peranalem Blutabgang und Anamie in der Anamnese wurde mit den ublichen bildgebenden Verfahren keine Blutungsquelle gefunden. Eine Videokapselendoskopie ergab den Verdacht auf einen M. Crohn des Dunndarmes. Deshalb
Akademický článek
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Publikováno v:
Zeitschrift für Gastroenterologie. 40:419-424
Odynophagia and dysphagia are clinical signs associated with a wide spectrum of potential causes. Our patient was an 84-year-old woman, who suffered from odynophagia and dysphagia for over 10 years. The interstinoscopy showed blister-like lesions and