Zobrazeno 1 - 10
of 101
pro vyhledávání: '"Ivo Jirásek"'
Autor:
Ivo Jirásek, Petra Urbánková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 33, Iss 2 (2024)
Studie vnáší do pedagogické rozpravy opomíjené téma kultivace spirituální dimenze lidství, a to již na prvním stupni základní školy. Teoretický rozvrh akceptuje odbornou literaturou zdůvodněné vymezení spirituální gramotnosti v
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7ff4bf34d40b4ddab93466f057caf8fb
Autor:
Ivo Jirásek, Tereza Štěrbová
Publikováno v:
International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, Vol 11, Iss 6 (2024)
For a more accurate understanding of religious tourism, it is useful to distinguish between faith-based tourism, spiritual tourism and tourism in religious spaces. The former is characterized by religious faith (and processes of hierophany), the next
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/50552c15b39f46c6bb2dce9347644f2a
Autor:
Ivo Jirásek
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 73, Iss 1 (2023)
Studie s využitím metody pojmové analýzy zdůrazňuje téma spirituální gramotnosti (jako rozvoje specifické duchovní osobnostní kvality jedince) ve veřejném sekulárním školství. Spirituální dimenze je součástí lidského způsobu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f1b54fbdbd63407099fd610e0ec9bc7f
Autor:
Jana Majerčíková, Ivo Jirásek
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 15, Iss 2, Pp 97-124 (2022)
A deeper understanding of the kindergarten teacher’s profession allows for the use of visual methodology and symbol analysis of visual representations in pedagogical research. The study seeks to gain a deeper understanding of verbally difficult to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/807d6b4f8c4a4091bb19a476146f2ca7
Autor:
Ivo Jirásek
Publikováno v:
Religions, Vol 14, Iss 9, p 1102 (2023)
A deeper understanding of sport cannot remain only in rational discourse that transforms reality into quantified data but must descend into philosophical areas that also accept the multiple figurativeness of symbols. By means of not literal but metap
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c26c88b0d2cb4b06a85e8b8a23fc695c
Autor:
Ivo Jirásek, Bohuslav Stránský
Publikováno v:
Tuning Journal for Higher Education, Vol 9, Iss 2 (2022)
Life for the population in the Czech Republic came to a standstill in spring 2020 due to measures enacted in relation to the Coronavirus epidemic: a travel ban and closed borders, the cancellation of physical lessons at all types of school, the closu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0b476eaaf8c144429d2eca53f7429c71
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 31, Iss 2, Pp 92–118-92–118 (2022)
Texty Jaroslava Foglara zasáhly několik generací čtenářů a opakovaně podnítily i zájem odborné veřejnosti. Dílčí výsledky, které popisujeme v tomto příspěvku, jsou součástí komplexního dotazníkového šetření (n = 1 174)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6fd28ae6463949cf9a6b4bf273bfe72b
Autor:
Ivo Jirásek
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 31, Iss 2, Pp 225–227-225–227 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5611a9b67af4493aa10325a18d71faca
Autor:
Ivo Jirásek
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 31, Iss 2, Pp 4–6-4–6 (2021)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d01b83fabaa14046ac32eba57aa5a663
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 31, Iss 2, Pp 3-3 (2021)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3813c49a17de47d1a87b2c66f769bb6b