Zobrazeno 1 - 10
of 22
pro vyhledávání: '"Iva Stuchlikova"'
Autor:
Jana Kvintova, Lucie Kremenkova, Roman Cuberek, Jitka Petrova, Iva Stuchlikova, Simona Dobesova-Cakirpaloglu, Michaela Pugnerova, Kristyna Balatova, Sona Lemrova, Miluse Viteckova, Irena Plevova
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
European policy has seen a number of changes and innovations in the field of early childhood preschool education over the last decade, which have been reflected in various forms in the policies of individual EU countries. Within the Czech preschool p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0e577a6cfc3740bfa4f789f8164bf028
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 73, Iss 4 (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/73036ce8055e4b38bb0a99129a2bef90
Autor:
Iva Stuchlíková, Tomáš Janík, Lukáš Rokos, Eva Minaříková, Libuše Samková, Petr Najvar, Alena Hošpesová, Marcela Janíková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 33, Iss 2 (2024)
Badatelsky orientovaná výuka a formativní hodnocení jsou představiteli moderních metod a postupů ve výuce. Aby mohly být smysluplně a efektivně používány, je nutné vytvořit příležitosti k tomu, aby se s nimi učitelé seznamovali,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6c2f7cdac1814d8895d382a8331bcc6f
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 73, Iss 2 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/548e126ecc264055926bd7fe37743a2e
Autor:
Gabriela Málková, Iva Stuchlíková
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 72, Iss 4 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d62fa2f4cf4d41e7a330852f5dad6849
Autor:
Federica Vallone, John Galvin, Maria Francesca Cattaneo Della Volta, Athfah Akhtar, Stephanie Chua, Emilie Ghio, Theodoros Giovazolias, Zoe Kazakou, Marina Kritikou, Katerina Koutra, Sanja Kovacevic, Geraldine Lee-Treweek, Ivana Mašková, Eirini Mavritsaki, Jelena Nastic, Michala Plassova, Iva Stuchlíková, Maria Clelia Zurlo
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionResearch has well demonstrated that the pandemic entailed several implications among university students worldwide in terms of increased use of Information and Communication Technologies (ICTs), technostress, disruptions in academic goals
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ccf22c65e89048cdbf748248c8c42f15
Publikováno v:
European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol 11, Iss 3, Pp 1061-1072 (2021)
The article presents research evidence on psychological impacts of the COVID-19 pandemic on the economically active Czech population aged 18–64 (n = 1603; 365 men and 1238 women) within a one year perspective. The aim is to describe the differences
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0158ea66ac744c3fb5137dfa465624c6
Autor:
Martin Chvál, Tomáš Kasper, Dalibor Kučera, Anna Kucharská, Jiří Mareš, Karel Rýdl, Vladimíra Spilková, Iva Stuchlíková, Stanislav Štech, Klára Uičná
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 71, Iss 1 (2021)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/18ef28ea230643be8f24de298e0fbd69
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 71, Iss 1 (2021)
Předkládaná teoretická studie se zaměřuje na otázky související s propojením formativního hodnocení a badatelsky orientované výuky ve školní praxi a k této problematice přistupuje společně pro matematiku a přírodovědné předm
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/035b415c963041d2b58ce0ab0317f9a2
Autor:
Iva Stuchlíková, Jiří Mareš
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 68, Iss 4 (2019)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cc601f8213be4d33b1d82c9e396c6402