Zobrazeno 1 - 10
of 72
pro vyhledávání: '"Item-writing flaws"'
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 24, Iss 1, Pp 1-9 (2024)
Abstract Introduction Item analysis (IA) is widely used to assess the quality of multiple-choice questions (MCQs). The objective of this study was to perform a comprehensive quantitative and qualitative item analysis of two types of MCQs: single best
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0a898c6c1d38438abe48d70697982c34
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Medical Education Online, Vol 25, Iss 1 (2020)
Multiple-Choice Questions provide an objective cost/time effective assessment. Deviation from appropriate question writing structural guidelines will most probably result in commonly ignored multiple-choice questions writing flaws, influencing the ab
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/23d2e5167f9a4927a1aeb08e0a487c25
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Świst, Karolina
Publikováno v:
EDUKACJA. 134(3):79-99
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=471062
Publikováno v:
MedEdPublish, Vol 7, Iss 4 (2018)
Background: Item-writing flaws (IWFs) are common in multiple choice questions (MCQs) despite item-writing guidelines. Previous studies have shown that IWFs impact validity as observed through student performance, item difficulty, and discrimination.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/19f34c89e1f0456fb36bf8ca399a7c43
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Amena Masrur, Ali Tayyab
Assessment continues to be a major driver and measure of students’ learning & competence. Assessments, therefore, should be designed in a manner as to yield information that accurately and completely describes the degree to which the students have
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::06187baf75e27ab51e24b54d517373d3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.