Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"Iso-surface extraction"'
Publikováno v:
International Journal of Digital Earth, Vol 17, Iss 1 (2024)
ABSTRACTThe marching cubes (MC) algorithm is widely used for extracting isosurfaces from volume data and 3D visualizations because of its effectiveness and robustness but require extensive memory and computing time for large-scale applications. Addit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ce69034b24ab42d989862f112540849b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Uribe Lobello, Ricardo
Dans cette thèse, nous nous sommes intéressés au problème de l'extraction d'une surface à partir de la représentation volumique d'un objet. Dans ce but, nous nous sommes concentrés sur les méthodes de division spatiale. Ces approches divisent
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2013LYO22024
Autor:
Čermák, Martin, Skala, Václav
This paper presents the basic principles for the visualization of objects which are defined by implicit functions and CSG trees. The basic principles (Marching cubes, Marching tetrahedra and Marching triangles) for iso-surfaces rendering of such obje
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______8936::bd04a5959ce61b94241f21f0c089d5fa
http://hdl.handle.net/11025/11691
http://hdl.handle.net/11025/11691
Autor:
Skala, Václav
There are various methods for extracting iso-surfaces from volumetric data. Many specific techniques have been developed to increase the speed of computation and decrease memory requirements. A comparison of the selected methods was made in different
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______8936::45e865f398e3b15c36eee939937b4019
http://hdl.handle.net/11025/11727
http://hdl.handle.net/11025/11727
Autor:
Márta Fidrich
Publikováno v:
Discrete Geometry for Computer Imagery ISBN: 9783540620051
DGCI
RR-2833, INRIA. 1996
Discrete Geometry for Computer Imagery
Discrete Geometry for Computer Imagery, 1996, Lyon, France
Scopus-Elsevier
DGCI
RR-2833, INRIA. 1996
Discrete Geometry for Computer Imagery
Discrete Geometry for Computer Imagery, 1996, Lyon, France
Scopus-Elsevier
We present a method for extracting iso-surfaces and their intersections in 4D. Our work is a significant extension of the 3D Marching Lines algorithm with new orientation and implementation considerations. As a practical tool, it can be applied to tr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d2a6b80a0375089a2a47fcf118741958
https://doi.org/10.1007/3-540-62005-2_22
https://doi.org/10.1007/3-540-62005-2_22
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.