Zobrazeno 1 - 10
of 1 454
pro vyhledávání: '"Interactive storytelling"'
Autor:
Petro Katerynych, Alina Volyk
Publikováno v:
Ars & Humanitas, Vol 18, Iss 1 (2024)
This study provides a comprehensive overview of the evolutionary journey of interactive films and television, focusing on the dynamic relationship between technological advancements and audience engagement. By analyzing selected case studies, the res
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c56a2cee7a34ae79497c8bcd8c58a1f
Autor:
Papailia Artemis G.
Publikováno v:
Reči (Beograd), Vol 15, Iss 16, Pp 124-135 (2023)
Hypertextuality involves creating texts that are interconnected through digital hyperlinks, providing a network of related pieces of content that can be explored in a non-linear way. Evgenios Trivizas' The 88 Dolmadakia (1997) serves as a pivotal cas
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8797eb7f486d4e848d764426199d129c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Francis Marcoin
Publikováno v:
Strenae, Vol 22 (2023)
Dora the Explorer’s picturebooks are part of a vast multi-media production whose design, inspired by video games, is based on the notion of interactivity ; this notion is discussed here to the extent that it is confused with the response to stimuli
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/577c091730d348289678844ed8b6197e
Autor:
Vasiliki Nikolakopoulou, Petros Printezis, Vassilis Maniatis, Dimitris Kontizas, Spyros Vosinakis, Pavlos Chatzigrigoriou, Panayiotis Koutsabasis
Publikováno v:
Heritage, Vol 5, Iss 2, Pp 1024-1049 (2022)
Spatial Augmented Reality (SAR), as implemented with projection mapping, is part of mixed-reality technology with numerous applications in the cultural domain. In museums, interactive projection mapping has been exploited to superimpose virtual conte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0a8dd7541f704fda85ed74b1781d8020
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
Social interaction has been recognized as positively affecting learning, with dialogue–as a common form of social interaction–comprising an integral part of collaborative learning. Interactive storytelling is defined as a branching narrative in w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bb30df33c85f4821ab78235d19c3b2d9
Publikováno v:
Dialogic Pedagogy, Vol 10 (2022)
This paper discusses the results of a research[1] that integrates Digital Interactive Storytelling (DIST), competence-oriented mathematical activities, and argumentation called DIST-M. The general aim is to support a reflective knowledge of mathemati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/486d619dadd74e18954364142d03746f