Zobrazeno 1 - 10
of 608
pro vyhledávání: '"Intelligent driver model"'
Calibrating Car-Following Models Using SUMO-in-the-Loop and Vehicle Trajectories From Roadside Radar
Publikováno v:
SUMO Conference Proceedings, Vol 5 (2024)
This paper presents an innovative calibration method for car-following (CF) models in the Simulation of Urban MObility (SUMO) using real-world trajectory data from a 1.5 km signalized urban corridor, captured by roadside radars. By applying a sophist
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/58780bae26db40c3b749883db9c1eb0b
Publikováno v:
International Journal of Intelligent Networks, Vol 5, Iss , Pp 196-203 (2024)
The macroscopic model, such as the Lighthill-Whitham-Richards (LWR), has been extensively studied and applied to various homogeneous traffic problems. However, numerical methods have been widely used with good performance. The outcome of this work is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/039aa687efd3408b80db6b5ccec18a5b
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 11, Pp 4956-4971 (2023)
Vehicular ad hoc networks (VANETs) are self-organizing, open-structure inter-vehicle communication networks, along with wireless communication technology and transportation. Vehicle communication aims to improve the driver’s response-ability and en
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/68439182a8b8420fa4a3207cae45d611
Publikováno v:
SUMO Conference Proceedings, Vol 4 (2023)
In this study, the physical principles governing car-following (CF) behavior and their impact on traffic flow at signalized intersections are investigated. High temporal-resolution radar data is used to provide valuable insights into actual CF behavi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a424f68554cc4e889d16f92d96ae129f
Autor:
Faryal Ali, Zawar Hussain Khan, Khurram Shehzad Khattak, Thomas Aaron Gulliver, Ahmed B. Altamimi
Publikováno v:
Mathematics, Vol 11, Iss 24, p 4911 (2023)
A microscopic traffic flow model is developed that incorporates vehicle vibrations due to pavement condition. The Intelligent Driver (ID) model employs a fixed exponent so traffic behavior is the same regardless of the road condition. Thus, it ignore
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a09f0360fdbb48338ecc33abc6b395d1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pengfei Liu, Wei Fan
Publikováno v:
Promet (Zagreb), Vol 33, Iss 5, Pp 767-774 (2021)
Connected and autonomous vehicles (CAVs) have the ability to receive information on their leading vehicles through multiple sensors and vehicle-to-vehicle (V2V) technology and then predict their future behaviour thus to improve roadway safety and mob
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/95d331db5b6d41dfafeadba6a5f5dab3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.