Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"Intellectual Risk Taking"'
Autor:
Emine Akdağ, Mustafa Serdar Köksal
Publikováno v:
Science Education International, Vol 33, Iss 1, Pp 5-17 (2022)
The purpose of this research was to examine relationship between the eighth-grade gifted students’ perceptions of science learning environment constructive learning environment perception (CLEP) and their motivations motivation to learn science (ML
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4daa00a871f940c0b2258561db1a76ae
Autor:
Menşure Alikiş Küçükaydin
Publikováno v:
Science Education International, Vol 32, Iss 2, Pp 137-148 (2021)
Science Education International ¦ Volume 32 ¦ Issue 2 149 ORIGINAL ARTICLE INTRODUCTION Science classes in elementary schools should seek to enable students to engage in scientific thinking, encourage them to perform work on basic sciences, and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f5bedd2a20ac45b9bf94321088447c55
Publikováno v:
South African Journal of Education, Vol 39, Iss 1, Pp 1-9 (2019)
In learning of students, cognitive and affective skills and interaction of these skills are very significant. Intellectual risk taking (IRT) and test anxiety inventory (TAI) fall between these cognitive and affective skills. In this research, in addi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/899102b7c2b545bbb0e90a682f93d351
Autor:
Elizabeth Lake
Publikováno v:
LUMAT, Vol 7, Iss 2 (2019)
This paper attends to teacher intellectual risk-taking when attached to expression of positive emotions, in order to explore some of the reasons why teacher risk-taking may not appear in mathematics lessons. We know that risk-taking can be beneficial
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d35e65d7084a4353acde013d70a9d138
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Volume: 8, Issue: 1 51-63
International Journal of Academic Research in Education
International Journal of Academic Research in Education
In this study, the relationship between intellectual risk taking in science learning and metacognitive awareness of sixth, seventh and eighth-grade students was investigated by using the path analysis technique. This study is predictive research desi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::2a87a6a52a2b489d7d386f2cf9aaefb5
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijare/issue/74118/1202400
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijare/issue/74118/1202400
Autor:
Hutchinson, Rachel
Children’s intellectual risk-taking behaviors influence their motivation, wellbeing, and achievement in the classroom. But how do pupils perceive their own actions in intellectual risk contexts, and what is their perception of preferred difficulty
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::99d61eb50ab78b30e03d8281f64f7134
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.