Zobrazeno 1 - 10
of 260
pro vyhledávání: '"Inquiry-based instruction"'
Autor:
Wafa, Nada, Douglass, Susan Lynn
Publikováno v:
Social Studies Research and Practice, 2023, Vol. 19, Issue 1, pp. 17-33.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/SSRP-08-2023-0043
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
Research has extensively documented the benefits of inquiry-based science teaching, but less attention has been paid to how novice teachers’ personal teaching goals influence their implementation of this approach. This study aimed to explore novice
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bbc88d1a5f0c47b49f394e7258ff5fcd
Autor:
Tomas Shivolo, Hamza Omari Mokiwa
Publikováno v:
International Journal of Research in STEM Education, Vol 6, Iss 1 (2024)
In the evolving landscape of secondary school science education in Namibia, there is a growing shift from traditional rote-learning methodologies toward inquiry-based instruction and practical work to foster deeper learner engagement and critical thi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/56d502b2691f41f3a018237b441a22bb
Autor:
Andrew P. Dicks
Publikováno v:
Green Analytical Chemistry, Vol 7, Iss , Pp 100082- (2023)
This Perspectives article describes some current resources to support the teaching of Green Analytical Chemistry (GAC) at higher education institutions. The resources span from introductory to upper-level courses, and from classroom to laboratory env
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b73c7f6509614cef8fe5bc82aded330f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
王佳琪 Chia-Chi Wang
Publikováno v:
Shizi Peiyu Yu Jiaoshi Zhuanye Fazhan Qikan, Vol 15, Iss 2, Pp 1-34 (2022)
本研究以行動研究的方式,探討探究式教學融入教育心理學課程的實施情形,以及對師資培育者專業成長的影響。研究對象為某師資培育中心修教育心理學課程的師資生 20名,共歷時一學期
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4a7c362a55d74a5d932c628fac6c642c
Autor:
游小旻 Hsiao-Min Yu, 張文華 Wen-Hua Chang
Publikováno v:
Shizi Peiyu Yu Jiaoshi Zhuanye Fazhan Qikan, Vol 15, Iss 1, Pp 91-127 (2022)
臺灣的十二年國民基本教育課程綱要將探究納為中小學的核心課程之一,許多前導學校被官方指派發展示範性探究課程。由於探究是一個可同時指涉不同意涵的字詞,教師可能因對探究的認
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1835001c280f414d975236525d517a26
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Social Studies Research and Practice, 2019, Vol. 14, Issue 3, pp. 321-334.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/SSRP-08-2019-0042
Autor:
Callahan, Cory, Hubbard, Janie
Publikováno v:
Social Studies Research and Practice, 2019, Vol. 14, Issue 2, pp. 238-254.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/SSRP-02-2019-0008