Zobrazeno 1 - 10
of 297
pro vyhledávání: '"Inhibitory learning"'
Publikováno v:
Clinical Psychology in Europe, Vol 5, Iss 2 (2023)
[Background] Exposure therapy is at the core of the treatment of pathological anxiety. While the inhibitory learning model proposes a framework for the mechanisms underlying exposure therapy, in particular expectancy violation, causal evidence for it
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/958912a30e4d45659b2b49748c36cb58
Publikováno v:
BMC Psychiatry, Vol 22, Iss 1, Pp 1-16 (2022)
Abstract Background Exposure and response prevention is effective and recommended as the first choice for treating obsessive-compulsive disorders (OCD). Its mechanisms of action are rarely studied, but two major theories make distinct assumptions: wh
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c2b57310b2644ab4ab94dbc175512cea
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Giorgi Batsikadze, Nicolas Diekmann, Thomas Michael Ernst, Michael Klein, Stefan Maderwald, Cornelius Deuschl, Christian Josef Merz, Sen Cheng, Harald H. Quick, Dagmar Timmann
Publikováno v:
NeuroImage, Vol 253, Iss , Pp 119080- (2022)
The cerebellum is involved in the acquisition and consolidation of learned fear responses. Knowledge about its contribution to extinction learning, however, is sparse. Extinction processes likely involve erasure of memories, but there is ample eviden
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b4b6492844f64b60a30c25a1692bfd18
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 13, Iss 5, p 370 (2023)
Exposure therapy is known to be an effective intervention in the treatment of anxiety-related disorders. In eating disorders, such as anorexia nervosa, anxiety and avoidance are identified as maintenance factors. Therefore, they may constitute an imp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c8e564b42ea4bf5b99a52438b33755a
Publikováno v:
Journal of Pain Research, Vol Volume 13, Pp 3181-3193 (2020)
Karoline Körfer,1 Lea Schemer,2 Tobias Kube,2 Julia A Glombiewski2 1Department of Clinical Psychology and Psychotherapy, Philipps-University Marburg, Marburg, Germany; 2Department of Clinical Psychology and Psychotherapy, University of Koblenz – L
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4dcc72805c8c4d9fa102e0fdc3be78e6
Development of ‘learn to dare!’: An online assessment and intervention platform for anxious children
Autor:
Ellin Simon, Eva de Hullu, Susan Bögels, Peter Verboon, Petra Butler, Wendy van Groeninge, Wim Slot, Michelle Craske, Stephen Whiteside, Jacques van Lankveld
Publikováno v:
BMC Psychiatry, Vol 20, Iss 1, Pp 1-12 (2020)
Abstract Background Many children and adolescents suffer from problematic levels of anxiety, but the multitude of these children do not receive an intervention. It is of importance to increase the accessibility and availability of child anxiety inter
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/061a4f3234db43e4aa48a6ceb6133caa
Publikováno v:
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, Vol 13, Iss 1, Pp 1-10 (2019)
Abstract Background Public Speaking Anxiety (PSA) is a common anxiety with onset in adolescence and early adulthood. With the advent of consumer virtual reality (VR) technology, VR-delivered exposure therapy is now a scalable and practical treatment
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/40129f60c0da4d4c95424567ec2618ee
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.