Zobrazeno 1 - 10
of 33
pro vyhledávání: '"Information literacies"'
Autor:
Mehra, Bharat, Jaber, Baheya S.
Publikováno v:
Roles and Responsibilities of Libraries in Increasing Consumer Health Literacy and Reducing Health Disparities
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pessôa, Clarisse1 clarisse.amp@gmail.com
Publikováno v:
Comunicação e Sociedade. 2013, Vol. 23, p314-317. 4p.
Autor:
Lindbom, Hanna
The aim of this thesis is to investigate how Swedish young people’s information literacies are learned and enacted in different contexts. This study contributes to the information literacies research area by comparing information literacies across
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hb:diva-30516
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rosa, Beatrice Bonami
Este trabalho promoveu um mapeamento do universo documental das Literacias de Mídia e Informação (MIL) no âmbito das Declarações Oficiais da UNESCO entre os anos de 1982 e 2014. Considerado um novo conceito, as MIL contemplam o desenvolvimento
Publikováno v:
Library Journal. 8/1/1990, Vol. 115 Issue 13, p152-152. 1/6p.
Autor:
María Escobar-Macaya, Roberto González-Ibáñez, Norbert Erdmann, Paavo H.T. Leppänen, Eero Sormunen, Carita Kiili, Mirjamaija Mikkilä-Erdmann
Publikováno v:
Communications in Computer and Information Science ISBN: 9783319743332
ECIL
ECIL
In this paper, we introduce a performance-based test for measuring adolescents’ competences in online inquiry. The test covers four competence dimensions: (1) searching and selecting relevant sources, (2) identifying the main ideas presented in the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4d5194ecdd737ce9a4c48bf373917987
https://trepo.tuni.fi/handle/10024/103418
https://trepo.tuni.fi/handle/10024/103418
Autor:
Nallaya, Sasikala (Shashi), Delaney, Lorien, Savelsberg, Harry, Lancione, Cenz
The diverse profile of students and large class sizes in Australian universities today raise a challenge for instructors to individually scaffold the development of capabilities such as academic and information literacies, which are required for the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1231::61b9c84084961bc3b1ce5a356bbd0c26
https://hdl.handle.net/11541.2/131126
https://hdl.handle.net/11541.2/131126