Zobrazeno 1 - 10
of 190
pro vyhledávání: '"Information consumption"'
Autor:
Kateryna Balabanova
Publikováno v:
Інтегровані комунікації, Iss 1 (17), Pp 32-36 (2024)
The article analyses media consumption trends in Ukraine in 2022-2024, a hugely difficult time for the nation during the full-scale invasion of Russia into Ukraine. During this time, both the consumers and the media had to adapt to new media conditio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bf96f0105a2a4e8cad72078fdea2565d
Publikováno v:
Frontiers in Physics, Vol 12 (2024)
Accelerated by technological advancements, while online platforms equipped with recommendation algorithms offer convenience to obtain information, it also brought algorithm bias, shaping the norms and behaviors of their users. The filter bubble, conc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6cd0fa62f8f247628384851a4f339e7d
Autor:
Bhuiyan, MD Momen
Dual process theories of mind have been developed over the last decades to posit that humans use heuristics or mental shortcuts (automatic) and analytical (reflective) reasoning while consuming information. Can such theories be used to support users'
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10919/115989
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
FU Lihong, HAN Lu
Publikováno v:
Nongye tushu qingbao xuebao, Vol 34, Iss 6, Pp 72-82 (2022)
[Purpose/Significance] Postgraduates are the new force and reserve force of academic research. The discussion about trust and influencing mechanism of their academic information consumption will help improve the quality of academic information produc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f35af573b3f64326bfbe0e196abb0611
Publikováno v:
RUDN Journal of Political Science, Vol 23, Iss 1, Pp 31-46 (2021)
This article is devoted to analyzing the results of a study conducted by the Educational and Scientific Laboratory of Internet Projects and Studies of the Department of Political Science and Mass Communications of the Financial University among unive
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b68dfc29c54444cba1dc46cdaf2dce3b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Media and Communication, Vol 9, Iss 1, Pp 338-350 (2021)
Technological platforms, such as social media, are disrupting traditional journalism, as a result the access to high-quality information by citizens is facing important challenges, among which, disinformation and the spread of fake news are the most
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/731ad195bd1345c7b0dbd823bba6a4f6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.