Zobrazeno 1 - 10
of 119
pro vyhledávání: '"Indigenous Teachers"'
Publikováno v:
Revista Brasileira de Educação do Campo, Vol 7, Pp 1-25 (2022)
In this article we analyze the teaching work done by two teachers from northwestern Mexico in a multigrade indigenous school. The indigenous service of Baja California serves mostly children from groups originating from other states of the country wh
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d7bb6e176a84d54b15d8e4b7a00df7c
Autor:
Eduardo Sarquis Soares
Publikováno v:
Prometeica, Iss 27 (2023)
In this paper we explore the concept of dialogicity, taking a workshop offered to in-service indigenous teachers as a reference. This concept has been explored for decades in the academic literature. In recent years, it has gained greater importance,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e1d06bab26be49b2aedc02af52d6a27c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
The fundamental right to education expressed in the Brazilian Federal Constitution of 1988 has not yet been consolidated. School education and the professional development of indigenous teachers are challenges to be faced through the guarantee and of
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0da27ca81493dff69e6fa59c75c6582b
Publikováno v:
Revista Juridica; v. 3, n. 70 (2022): JULHO-SETEMBRO; 296-315
Objective: indigenous education has been considered since the Brazilian Constitution of 1988 as a bridge between two worlds. It should provide for the reproduction of the traditional peoples' lifestyle but allow access to the knowledge of non-Indian