Zobrazeno 1 - 10
of 152
pro vyhledávání: '"Indian residential schools"'
Autor:
Franck Miroux
Publikováno v:
Miranda: Revue Pluridisciplinaire du Monde Anglophone, Vol 30 (2024)
This paper examines survivor testimonies, official documents, and a few extracts from textbooks used in the Indian residential schools of Canada to show that Indianness was almost systematically presented as something evil — a defective trait that
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/576ae9ca40f64a9aad10d5e627325241
Autor:
Dénommé-Welch, Spy, author, Mizzi, Robert C., author
Publikováno v:
Queer Studies and Education : An International Reader, 2023.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197687000.003.0008
Autor:
McCreary, Tyler1
Publikováno v:
Canadian Geographer. Winter2013, Vol. 57 Issue 4, pe38-e39. 17p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nienhuysen, Jamie1
Publikováno v:
Prairie History. Summer2023, Issue 11, p77-78. 2p.
Autor:
Annalisa D’Orsi
Publikováno v:
Archivio Antropologico Mediterraneo, Vol 25, Iss 24 (2022)
From 1952 to 1971, the indigenous residential school of Notre-Dame de Sept-Îles, in Maliotenam, received about two hundred Innu children each year, mainly from the Côte-Nord of Quebec. After a brief presentation of the history of Canadian residenti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/88147e2cc20843ee93705f3870ce354a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cynthia D. Stirbys
Publikováno v:
Grounded Theory Review: An International Journal, Vol 20, Iss 1 (2021)
The Indian residential school (IRS) system is part of Canada’s colonial history: Indigenous children who attended IRS suffered immensely at the hands of the school administrators, staff, and students. How Indigenous females cope with the intergener
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a85caa7422954659a9035c362f3e2fea
Autor:
Hiebert, Maureen S, author
Publikováno v:
Postgenocide : Interdisciplinary Reflections on the Effects of Genocide, 2021.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780192895189.003.0011