Zobrazeno 1 - 10
of 396
pro vyhledávání: '"Imitative reasoning"'
Autor:
Lithner, Johan
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics, 2008 Mar 01. 67(3), 255-276.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/40284656
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Physics: Conference Series. 1779:012076
Imitative reasoning is one of the strategies students used in solving mathematical problems. The imitative reasoning links to the ways in which students using their prior knowledge on solving a similar problem. Those using imitative reasoning, in fac
Publikováno v:
Edukasia, Vol 4, Iss 1 (2023)
This research is aimed to describe the creative and imitative reasoning of students with reflective cognitive styles on math problem solving. The study uses a qualitative approach with a data collection instrument used of Matching Familiar Figure Tes
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/00983601bafa493abc6b0deaae186dee
Autor:
Johan Lithner
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics. 67:255-276
This conceptual research framework addresses the problem of rote learn- ing by characterising key aspects of the dominating imitative reasoning and the lack of creative mathematical reasoning found ...
Autor:
Mariam Thalos
Publikováno v:
Social Epistemology. 23:381-405
Autor:
Johan Lithner
Publikováno v:
Selected Regular Lectures from the 12th International Congress on Mathematical Education ISBN: 9783319171869
This paper presents (1a) a research framework for analysing learning difficulties related to rote learning and imitative reasoning, (1b) research insights based on that framework, (2a) a framework for research and design of more efficient learning op
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::4d5ccddf9cbdb5dbcca91815dadb5ccc
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17187-6_28
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17187-6_28
Autor:
Geteregechi, Joash Mochogi1 jgeteregechi@ithaca.edu
Publikováno v:
International Journal of Mathematical Education in Science & Technology. Oct2024, Vol. 55 Issue 10, p2530-2549. 20p.
Autor:
Shokfah, Aichah
Syftet med denna studie är att undersöka faktorer som kan påverka elevers matematiska resonemang. Detta gjordes genom att undersöka vilken typ av resonemang elever i årskurs 9 använde när de löste olika uppgifter och även elevernas uppfattni
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-65421