Zobrazeno 1 - 10
of 23
pro vyhledávání: '"Illari, Lucia"'
Collective human distrust (and its associated mis-disinformation) is one of the most complex phenomena of our time. e.g. distrust of medical expertise, or climate change science, or democratic election outcomes, and even distrust of fact-checked even
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2310.19710
We show how the looming threat of bad actors using AI/GPT to generate harms across social media, can be addressed at scale by exploiting the intrinsic dynamics of the social media multiverse. We combine a uniquely detailed description of the current
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2308.00879
Online hate is dynamic, adaptive -- and is now surging armed with AI/GPT tools. Its consequences include personal traumas, child sex abuse and violent mass attacks. Overcoming it will require knowing how it operates at scale. Here we present this mis
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2307.12559
Why is distrust (e.g. of medical expertise) now flourishing online despite the surge in mitigation schemes being implemented? We analyze the changing discourse in the Facebook ecosystem of approximately 100 million users who pre-pandemic were focused
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2307.11393
Autor:
Manrique, Pedro D., Huo, Frank, Oud, Sara El, Zheng, Minzhang, Illari, Lucia, Johnson, Neil F.
Online communities featuring 'anti-X' hate and extremism, somehow thrive online despite moderator pressure. We present a first-principles theory of their dynamics, which accounts for the fact that the online population comprises diverse individuals a
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2210.14382
Calls are escalating for social media platforms to do more to mitigate extreme online communities whose views can lead to real-world harms, e.g., mis/disinformation and distrust that increased Covid-19 fatalities, and now extend to monkeypox, unsafe
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2207.10063
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.