Zobrazeno 1 - 10
of 3 063
pro vyhledávání: '"Ignition timing"'
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 10, p 2337 (2024)
Ammonia is a very promising alternative fuel for internal combustion engines, but there are some disadvantages, such as difficulty in ignition and slow combustion rate when ammonia is used alone. Aiming to address the problem of ammonia combustion di
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c58bb01ca2704b9fae799e483fc3fe0d
Autor:
Wu Taoyang, Liu Jixu, Wu Chunling, Jing Xiaojun, Liu Jiajia, Pang Guomin, Guo Xiangyang, Guo Yachen
Publikováno v:
E3S Web of Conferences, Vol 522, p 01009 (2024)
Hydrogen internal combustion engines (H2-ICEs) have advantages such as clean combustion and zero carbon emissions, and have become one of the important technical routes for decarbonization in the internal combustion engine industry. In this paper, se
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/001043341be34c3c94fb8f66edf7869a
Publikováno v:
Energy Science & Engineering, Vol 10, Iss 12, Pp 4626-4639 (2022)
Abstract The spark plug of an opposed‐piston two‐stroke (OP2S) gasoline engine is arranged on the side wall of the cylinder liner, far from the center of the combustion chamber; the ignition core of the mixture is offset, the flame propagation di
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b63be967c6da45339a6d7022fd05204a
Publikováno v:
Rekayasa Mesin, Vol 13, Iss 2, Pp 553-562 (2022)
HHO gas is a gas produced from electrolysis, which is the decomposition of an electrolyte using an electric current which produces Hydrogen Gas and Oxygen Gas / Hydrogen Hydrogen Oxygen. The purpose of this study was to determine the application of H
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7dab1cd66c594c5b80842bc09eb143ba
Autor:
Hendry Y. Nanlohy, Suyatno Arief, Helen Riupassa, Martina Mini, Trismawati Trismawati, Mebin Samuel Panithasan
Publikováno v:
Journal of Mechanical Engineering Science and Technology, Vol 6, Iss 1, Pp 48-55 (2022)
Experimental research has been conducted on the effect of ignition timings on the characteristics and performance of gasohol engines such as power, torque, specific fuel consumption, and thermal efficiency. The fuel used in this research is pure gaso
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/caf1531a5db14a63af7a8968b18cd826
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 20, p 7036 (2023)
As a response to stricter exhaust emission regulations, an increasing number of diesel-powered ships are switching to liquefied natural gas (LNG) fuel or installing post-processing devices to reduce exhaust gas. However, these methods are not feasibl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/469e8a9bfdf14451973bd8c63be1618c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.