Zobrazeno 1 - 10
of 242
pro vyhledávání: '"INSTANTANEOUS TORQUE CONTROL"'
Publikováno v:
Alexandria Engineering Journal, Vol 105, Iss , Pp 120-129 (2024)
A novel direct instantaneous torque control (DITC) strategy based on optimized conduction angle is proposed with the aim of reducing the torque ripple of permanent magnet-assisted switched reluctance motor (PMa-SRM) during the two-phase exchange (TpE
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/678724ca047649bbaa34f646165311ac
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 11810-11821 (2024)
Switched reluctance motors (SRMs) have recently gained notable interest in industrial applications. Yet, their inherent torque ripple poses a significant impediment, limiting the adoption of SRM in high-performance applications. Instantaneous Torque
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1b3e679181884ca7ba96ad03127ae4ec
Autor:
Laith Al Quraan, Laszlo Szamel
Publikováno v:
IET Electric Power Applications, Vol 17, Iss 12, Pp 1502-1514 (2023)
Abstract Direct Instantaneous Torque Control (DITC) with an adaptive turn‐on angle technique is presented in this paper to improve the torque ripple of the Switched Reluctance Motor (SRM) for Electric Vehicle applications. Torque ripple suppression
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dfefe50849b74d759843dc68102e67a1
Publikováno v:
Shanghai Jiaotong Daxue xuebao, Vol 56, Iss 12, Pp 1608-1618 (2022)
Aimed at the problem of large torque ripple and low efficiency caused by the poor current tracking effect of switched reluctance motor (SRM), a torque ripple reduction method of switched reluctance motor based on a five-level converter is proposed. A
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1821a7bf6317400d930fc7715cbf42f2
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 8, Iss , Pp 1336-1343 (2022)
Aiming at the problem of large torque ripple and low efficiency of traditional direct instantaneous torque control (DITC) of switched reluctance motor (SRM), an improved DITC method based on adaptive turn-on angle torque sharing function (TSF) is pro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d6e11fee137c48b4a98ee441acf21939
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Ain Shams Engineering Journal, Vol 14, Iss 5, Pp 101967- (2023)
The highly nonlinear characteristics of switched reluctance motors (SRMs) are the drawback that complicates their control and modeling. Hence, obtaining the best performance becomes a challenging task. Therefore, this paper presents an upgraded metho
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ce63bec984eb42638bd4bdedbfb9aed2
Autor:
Fahad Al-Amyal, Laszlo Szamel
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 10, Pp 91306-91315 (2022)
Torque Sharing Function (TSF) approach can be considered a promising method to solve the torque ripple issue in switched reluctance motors (SRMs) drives at low and medium speed ranges. However, at the high-speed operation of the machine, the actual p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/89870e30d053411dac8e31f5a472ea22