Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"ICCS 2016"'
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 12, Iss 1, Pp 1-18 (2024)
Abstract Civic engagement represents a key aspect of a democratic society and is itself a multidimensional construct. Research has shown that the promotion of civic engagement is an important component of civic and citizenship education intended in a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/05cee996354943d097fb628b16088a10
Autor:
Lies Maurissen, Ellen Claes
Publikováno v:
Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, Vol 60, Iss 2 (2023)
Internet y las redes sociales ofrecen oportunidades para el compromiso político, especialmente atractivas para las generaciones más jóvenes. La investigación sobre el compromiso político en línea sigue sin ser concluyente respecto de quién par
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6ecf2cff2a044e01b266804693677f09
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Biseth, Heidi, Hoskins, Bryony, Huang, Lihong
This open access book presents an in-depth analysis of data from ICCS. An international group of scholars critically address the state of civic and citizenship education in the four Nordic countries that participated in the IEA International Civic an
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/47262
Autor:
Romen, Martine Holst
Publikováno v:
Romen, Martine Holst. Heterogenitet i den norske elevmassen; hva finner man når man går forbi skillet mellom minoritetsspråklige og majoritetsspråklige elever? - En kvantitativ undersøkelse av kunnskapstesten fra ICCS-2016. Master thesis, University of Oslo, 2022
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10852/94351
https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/94351/1/Martine-Holst-Romen---Masteroppgave.pdf
https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/94351/1/Martine-Holst-Romen---Masteroppgave.pdf
Autor:
Saiki Lucy Cheah, Lihong Huang
Publikováno v:
Nordic Journal of Comparative and International Education, Vol 3, Iss 1 (2019)
This study uses data from the International Civic and Citizenship Education Study 2016 (ICCS 2016) conducted in four Nordic countries: Denmark, Finland, Norway, and Sweden (students, N=18,962; teachers, N=6,119; school principals, N=630). We look at
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0a8d7df078bf4ee991ebfc96144e617b
Autor:
Evy Jøsok
Publikováno v:
Nordic Journal of Comparative and International Education, Vol 3, Iss 1 (2019)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/191e92d7f31e4e609519eb78da06c0fc
Autor:
Aihua Hu, Lihong Huang
Publikováno v:
Nordic Journal of Comparative and International Education, Vol 3, Iss 1 (2019)
This article examines teachers’ professional development (PD) in terms of content knowledge and teaching methods, their sense of preparedness in teaching, and their teaching practice of civic and citizenship education (CCE) in lower secondary schoo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d2e143fe2c214e42a478d6b6b0b02a49