Zobrazeno 1 - 10
of 179
pro vyhledávání: '"I. Wilujeng"'
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, Vol 8, Iss 4, Pp 521-528 (2019)
Renewable energy sources in Indonesia, such as hydropower, are very abundant. However, the utilization of these sources as alternative energy in Indonesia has not been optimized. Education for Environmental Sustainable Development (EESD) approach cou
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/89bcb2c4f0ae4316ab35a908e6a54c06
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, Vol 5, Iss 1, Pp 51-55 (2016)
This study aims to reveal the effectiveness of science teaching based on project-based learning to improve ICT literacy learners in the junior high school with the category of high, medium and low. This research uses descriptive method to describe th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d0694940d2eb4dc1811c90e4023888a4
Autor:
D. Setiawan, I. Wilujeng
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, Vol 5, Iss 1, Pp 22-30 (2016)
This study aimed to describe the eligibility category of science learning instrument based on scientific approach integrated with onion farming potency. Also, this study aimed to analyze the effectiveness of the application of the science learning in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/afcdd972d7bd4bc8adea0a1ea0c22312
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, Vol 6, Iss 1 (2017)
This study aims to analyze the influence of science learning integrated with the local potential of wood carving and pottery to the critical thinking skill of class VIII SMP students. This research is a quasi-experimental research (quasi-experiment).
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ca22dd6c230847b88e9e6d49c21aa683
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, Vol 6, Iss 1 (2017)
This research was conducted to : (1) improve the science domain based learning media which is integrated with appropriate local potention for Science learning material “Object Change Around Us” for students grade VII of Junior High School, (2) kn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f0702a0be3a74b22a3ea353cd8ff768f
Publikováno v:
Journal of Science Education Research. 7:21-26
The aims of this study are: 1) to produce feasible web-based science learning media, 2) to find out the effectiveness of the web-based science learning media for improving ICT literacy, 3) to reveal the effectiveness of the web-based science learning
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
THE 8TH ANNUAL INTERNATIONAL SEMINAR ON TRENDS IN SCIENCE AND SCIENCE EDUCATION (AISTSSE) 2021.