Zobrazeno 1 - 10
of 71
pro vyhledávání: '"I. Mazůrek"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Engineering Mechanics 2020.
Autor:
I. Mazůrek, F. Jeniš
Publikováno v:
MATEC Web of Conferences, Vol 322, p 01051 (2020)
MATEC Web of Conferences. 2020, vol. 322, issue 1, p. 1-8.
MATEC Web of Conferences. 2020, vol. 322, issue 1, p. 1-8.
Recently, the intensive wear of rails, especially in curves of small radii and at switches, has been studied. The wear is caused by the high lateral force peak of the wheel against the rail when entering the curves. An effective solution for reducing
Publikováno v:
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, Vol 66, Iss 5, Pp 1119-1125 (2018)
The application of acoustic measurements brings about a new diagnostic method for evaluating the conditions of shock absorbers. In shock absorber diagnostics, it is advantageous to observe and understand what phenomena occur during the working cycle
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Smart Materials and Structures. 30:125020
The transient behaviour of magnetorheological (MR) actuators affects their performance in progressive semiactive control suspension systems. The two sources of the time delay between the control signal and damping force are (a) dynamics of MR damper
Publikováno v:
Engineering Mechanics.
Publikováno v:
Engineering Mechanics.
Autor:
I. Mazůrek, J. Smilka, J. Žáček, J. Roupec, M. Smilková, F. Jeniš, Michal Kubík, Ondřej Macháček
Publikováno v:
Engineering Mechanics.
Publikováno v:
Advances in Mechanical Engineering. 2019, vol. 11, issue 3, p. 1-8.
Advances in Mechanical Engineering, Vol 11 (2019)
Advances in Mechanical Engineering, Vol 11 (2019)
This article discusses an increase in dynamic force range in a spring–damper unit achieved by elimination of sealings’ friction. This friction is a part of damping force that cannot be controlled; therefore, it is undesirable in magnetorheologica
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b5cfbdf5756aae499caa493f58ad984c
https://hdl.handle.net/11012/180709
https://hdl.handle.net/11012/180709