Zobrazeno 1 - 10
of 324
pro vyhledávání: '"Hydrogen flow"'
Publikováno v:
Case Studies in Thermal Engineering, Vol 61, Iss , Pp 105143- (2024)
In this study, two randomly packed beds with small tube-to-particle diameter (D/d) ratios of D/d = 4 (PB-4) and D/d = 5 (PB-5) are constructed using the discrete element method (DEM). The pore-scale heat transfer characteristics of hydrogen flow at l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c18912b657cf4b698e84313555a8bdab
Computational Modeling of High-Speed Flow of Two-Phase Hydrogen through a Tube with Abrupt Expansion
Autor:
Konstantin I. Matveev
Publikováno v:
Hydrogen, Vol 5, Iss 1, Pp 14-28 (2024)
Hydrogen can become a prevalent renewable fuel in the future green economy, but technical and economic hurdles associated with handling hydrogen must be overcome. To store and transport hydrogen in an energy-dense liquid form, very cold temperatures,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3e3cb8a3515f4864b3dc3eaa553f9e37
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 9, p 2226 (2024)
In this study, three randomly packed beds with varying tube-to-particle diameter ratios (D/d) are constructed using the discrete element method (DEM) and simulated via CFD under low pore Reynolds numbers (Rep < 100). An innovation of this research li
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ac369d3bbeb048dfab487a9e3961865a
Publikováno v:
International Journal of Advanced Nuclear Reactor Design and Technology, Vol 4, Iss 4, Pp 205-216 (2022)
In the current situation of increasing demand for nuclear heat propulsion in various countries, the heat transfer characteristics of high temperature and high velocity fluid in the flow channel are particularly important for safe core operation and e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0bdab8cae65442f49249b37e7508d89f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Engineering and Built Environment, Vol 1, Iss 1, Pp 81-96 (2021)
Purpose – The different performance tests were conducted on diesel engine compression ignition (CI) mode and CRDi engine. Design/methodology/approach – The CI engine was suitably modified to CRDi engine with Toroidal re-entrant combustion chamber
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d497370eff1046f890652ae29c876ee4