Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"Human Factors in Aviation"'
Autor:
Marina Efthymiou, Damien Kelly
Publikováno v:
Kelly, Damien and Efthymiou, Marina ORCID: 0000-0001-8611-5973 (2019) An Analysis of Human Factors in Fifty Controlled Flight Into Terrain Aviation Accidents from 2007 to 2017. Journal of Safety Research, 69 . pp. 155-165. ISSN 0022-4375
Introduction: Controlled Flight Into Terrain (CFIT) account for a considerable amount of fatalities when compared to other accident categories. Human factors are deemed significant contributory causes in these accidents. This paper aims to identify t
Autor:
Görkem Deniz ATA
— On 10th June 1990, British Airways Flight 5390 was a flight from Birmingham in England to Malaga in Spain at 07.20 UTC. In this flight, Captain Pilot Tim Lancaster was blown out and was injured from the cockpit window at 17.300 feet, -17 Celcius.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::a7232c06ab1cc46dae55be2b78d96a5b
Autor:
İNAN, Tüzün Tolga, BÜKEÇ, Cengiz Mesut
Publikováno v:
Volume: 10, Issue: 20 223-243
Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi
Crew Resource Management (CRM) is one of the key global aviation endeavors to reduce the number of accidents aiming a safe and efficient worldwide air transportation. Knowing that aviation authorities as well as ICAO have shown numerous efforts in th
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=tubitakulakb::cb25c4e493db93a0a78490a015303ea5
https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbed/issue/59236/744672
https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbed/issue/59236/744672
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Operating a high-technology commercial airliner is not only an issue in psychomotor skill performance but also of a real-time decision-making involving situation awareness and risk management within a limited-time condition. The number of aircraft ac
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od________70::cb160d73640531f43862eb8eca4f6d16
https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/handle/1826/11420
https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/handle/1826/11420
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.