Zobrazeno 1 - 10
of 17
pro vyhledávání: '"Human Capabilities Approach"'
Autor:
Burcu Yavuz Tabak
Publikováno v:
Educational Administration: Theory and Practice. 27:985-1004
This study aimed to examine the education expectations of the parents of compulsory education students (primary, secondary and high schools) according the income levels within the context of the human capabilities approach. The study used a qualitati
Publikováno v:
iREEC 2022.
This paper proposes elements for the re-signification of the concept of competences from the human capabilities approach proposed by Martha Nussbaum, within the framework of the proposal of education for environmental citizenship developed by the Eur
Publikováno v:
Digibug. Repositorio Institucional de la Universidad de Granada
instname
Sustainability, Vol 13, Iss 969, p 969 (2021)
Sustainability
Volume 13
Issue 2
Sustainability 2021, 13(2), 969
RODIN. Repositorio de Objetos de Docencia e Investigación de la Universidad de Cádiz
Digibug: Repositorio Institucional de la Universidad de Granada
Universidad de Granada (UGR)
RODIN: Repositorio de Objetos de Docencia e Investigación de la Universidad de Cádiz
Universidad de Cádiz
instname
Sustainability, Vol 13, Iss 969, p 969 (2021)
Sustainability
Volume 13
Issue 2
Sustainability 2021, 13(2), 969
RODIN. Repositorio de Objetos de Docencia e Investigación de la Universidad de Cádiz
Digibug: Repositorio Institucional de la Universidad de Granada
Universidad de Granada (UGR)
RODIN: Repositorio de Objetos de Docencia e Investigación de la Universidad de Cádiz
Universidad de Cádiz
This study aims to contribute new information on how and through which factors employment quality and housing quality can be improved from a human development approach so that people can live the life they want. Using the human capabilities approach
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c84c11bafb9bd1be7f1aa64ff36f6afb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Melanie Walker, Monica McLean
Publikováno v:
Critical Studies in Teaching and Learning, Vol 3, Iss 2 (2015)
Critical Studies in Teaching and Learning; Vol 3, No 2 (2015); 60-82
Critical Studies in Teaching and Learning; Vol 3, No 2 (2015); 60-82
Martha Nussbaum (2011) reminds us that, all over the world people are struggling for a life that is fully human - a life worthy of human dignity. Purely income-based and preference-based evaluations, as Sen (1999) argues, do not adequately capture wh
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d6b41fb71627fb716ef5f96c9f94678a
http://eprints.nottingham.ac.uk/32146/
http://eprints.nottingham.ac.uk/32146/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
This PhD project aims to demonstrate the importance of giving space to local student voices as forms of subjugated knowledges to inform the curriculum on Family and Child Care. It does so by reflecting upon the process and product of critical autobio
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dris___00893::d23c3cb7ac33a9d81e94406b5d1b27a8
https://hdl.handle.net/1874/1153
https://hdl.handle.net/1874/1153