Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"Houssa, Marine"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Research in Developmental Disabilities September 2013 34(9):2642-2660
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Houssa, Marine
Externalizing behavior problems (EB) are characterized by agitation, impulsivity, aggression, opposition or disobedience. In preschoolers, those problems are associated with several risk factors, including deficit in social cognition. Indeed, some st
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1493::13c9f213df360a18557a58dd39ce745d
https://hdl.handle.net/2078.1/172262
https://hdl.handle.net/2078.1/172262
Autor:
Houssa, Marine, Grosbois, Nathalie
Publikováno v:
Journal of Psychological Abnormalities, Vol. S1, no.5, p. 10 (2016)
In two experimental and exploratory studies, we wanted to test the differentiated effects on preschoolers with externalizing behavior (EB) of two short-term social information processing (SIP) and Theory of Mind (ToM) training sessions, in comparison
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1493::e40e31d5923320ea02a9367bfba1cdd0
https://hdl.handle.net/2078.1/184781
https://hdl.handle.net/2078.1/184781
Autor:
Houssa, Marine, Grosbois, Nathalie
Publikováno v:
Journal of Education and Training Studies, Vol. 4, no.1 (2015)
In an experimental design, we examined the effects of middle-term training in social information processing (SIP) and in Theory of Mind (ToM) on preschoolers’ social cognition and social adjustment. 48 preschoolers took part in a pre-test and post-
Autor:
Brassart, Elise, Roskam, Isabelle, Houssa, Marine, Loop, Laurie, Mouton, Bénédicte, Volckaert, Alexandra, Mahau, Pierre
Publikováno v:
Les cahiers de l'ASELF, Vol. 12, no. 1, p. 23-28
Dans cet article, nous expliquerons d’abord les obstacles auxquels sont confrontés chercheurs et praticiens pour évaluer l’agitation motrice. Ensuite, nous présenterons l’ « actimètre » un outil qui a pour but de mesurer physiologiquement
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1493::9b025b77b4eb81d0ea5cbbf7bc1a9355
https://hdl.handle.net/2078.1/158230
https://hdl.handle.net/2078.1/158230
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Actes du 6ème Colloque international du RIPSYDEVE; Actualités de la Psychologie du Développement et de l'Éducation
6ème Colloque international du RIPSYDEVE; Actualités de la Psychologie du Développement et de l'Éducation
6ème Colloque international du RIPSYDEVE; Actualités de la Psychologie du Développement et de l'Éducation, May 2013, France. pp.57-66
6ème Colloque international du RIPSYDEVE; Actualités de la Psychologie du Développement et de l'Éducation
6ème Colloque international du RIPSYDEVE; Actualités de la Psychologie du Développement et de l'Éducation, May 2013, France. pp.57-66
International audience; A travers un design expérimental, notre étude examine l'impact d'un entraînement du traitement de l'information sociale (TIS, Dodge & Frame, 1982) et de la Théorie de l'Esprit (Theory of Mind, ToM, Flavell, 1999; Wellman &
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::c2696ddfcdb871da845562df2cdf40ba
https://hal-univ-tlse2.archives-ouvertes.fr/hal-01018620
https://hal-univ-tlse2.archives-ouvertes.fr/hal-01018620