Zobrazeno 1 - 10
of 27
pro vyhledávání: '"Holtmann, Anne Christine"'
Publikováno v:
European Sociological Review, 37, 2, 218-237
Many countries have implemented youth (un)employment programmes for low-achieving young people to improve their employment prospects. In Germany, these youths are often channelled into prevocational programmes to prevent them from long-term 'scars' b
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/78108
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Menze, Laura, Holtmann, Anne Christine
Publikováno v:
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22, 3, 509-533
Jugendliche ohne Mittleren Schulabschluss besuchen nach Verlassen der Schule oft Maßnahmen im Übergangsbereich des beruflichen Bildungssystems. In unserem Beitrag untersuchen wir mit Daten des Nationalen Bildungspanels, was sie aus solchen Maßnahm
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/70487
Publikováno v:
36, WZBrief Bildung, 7
Nur die Hälfte der Jugendlichen, die höchstens einen Hauptschulabschluss haben, schafft den direkten Übergang in eine Ausbildung. Weder kognitive Fähigkeiten noch soziale Kompetenzen erhöhen die Übergangschancen dieser Jugendlichen. Solange vor
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/66172
Publikováno v:
Sociologický časopis / Czech Sociological Review / Sociologicky casopis / Czech Sociological Review. 47(03):473-506
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=216512
Publikováno v:
Journal of Youth and Adolescence, 46, 10, 2091-2113
School leavers with low educational attainment face great difficulties in their school-to-work transitions. They are, however, quite heterogeneous in terms of their personal and social resources. These within-group differences may influence who shows
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/76271
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Holtmann, Anne Christine
Publikováno v:
Models of Secondary Education and Social Inequality: An International Comparison, eduLIFE lifelong learning series
Middle- and upper-class parents tend to think that school systems in which students from different socio-economic backgrounds learn together in the same schools would promote equality of opportunity but would harm their children. I investigate this b
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/65879
Supplemental material, sj-pdf-1-abs-10.1177_0002764221996779 for Intergenerational Transmission of Educational Attainment: How Important Are Children’s Personality Characteristics? by Anne Christine Holtmann, Laura Menze and Heike Solga in American
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::baafae0a23cf2fbc83ed5da0c050f2b5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.