Zobrazeno 1 - 10
of 319
pro vyhledávání: '"Historical-critical pedagogy"'
Publikováno v:
Revista Trabalho, Política e Sociedade, Vol 8, Iss 13, Pp 1-20 (2023)
The article analyzes the impacts of the preparation process for the Exame Nacional de Desempenho dos Estudantes (ENADE) on teaching work and the internal guidelines of one private higher education institution. Referenced in the Historical-Dialectical
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f64af48a81984f53b1361c21fe442a2a
Publikováno v:
Revista Brasileira de Educação do Campo, Vol 8, Pp 1-21 (2023)
This study aimed to discuss the curriculum for early childhood education in the field, considering the historical-critical pedagogy, with the proposal to think about the curriculum and the school context as a locus of access to scientific knowledge.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f087cf4b9fe747cea29847ebea78f059
Publikováno v:
Revista Brasileira de Educação do Campo, Vol 7, Pp 1-27 (2022)
The rural population has historically been excluded from school education, both in its total denial of access as in the quality of training experiences. In the correlation of forces present in the current sociability, the Social Movement for Rural Ed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aa3d3f240d514e22a70d40bea80d74d0
DA CRÍTICA À LUTA PELA SUPERAÇÃO DAS PEDAGOGIAS BURGUESAS EM TEMPO DE OFENSIVA DO CAPITAL À EDUCAÇÃO
Publikováno v:
Revista Trabalho, Política e Sociedade, Vol 5, Iss 9, Pp 675-696 (2020)
The objective is to recover Pistrak and Vigotski’scriticisms of the bourgeois pedagogies of the early 20th century, after the 1917 revolution, demonstrating the convergence with Saviani's criticisms of traditional education and the New School, in t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3b9dd60d214b4bc4b1aa28e38fa6f664
Publikováno v:
Revista Brasileira de Educação do Campo, Vol 5, Pp 1-27 (2020)
This article presents results of a research that aims to understand the schooling process, specifically for Special Education students in state rural schools for elementary and secondary schools located in the city of Boa Vista. Developed in the cont
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4c6384a818f941a9a359efc9c855e85b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista Brasileira de Educação do Campo, Vol 3, Iss 3, Pp 810-833 (2018)
The article has as object of study the professional teaching base of the educators of the countryside and does it by the perspective of historical-dialectical materialism. Its objective is on the constitution of the teaching profession of educators o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bb11b9fb38d54b6895dd5d14aec4582f