Zobrazeno 1 - 10
of 189
pro vyhledávání: '"Historical Learning"'
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
IntroductionIn our globalised world, the goal of cultivating a rigid national identity through school history should be replaced by the goals of developing global citizenship and safeguarding democracy. School history should thus balance the feeling
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f7c8ecf293de4de98bbbe12b046a417d
Publikováno v:
Indonesian Journal of History Education, Vol 8, Iss 1, Pp 23-32 (2023)
According to the view of post-modernism in the world of education, humans are no longer subjects and actors to take advantage of science and technology but fall trapped into objects and targets controlled by science and technology as a product of mod
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d561090747014f19bcc180dcb3ae8ac5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Joko Purwanto
Publikováno v:
Historia: Jurnal Pendidikan Sejarah FKIP UM Metro, Vol 10, Iss 2, Pp 169-176 (2022)
The purpose of this study was to describe the culture local wisdom of the value of the history learning education using the Problem Based learning method in students. The research method use: observastion, documentation, and interviews. Data analisys
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c042e4e826bb4f6aa63159803ae9ee5b
Publikováno v:
Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, Vol 14, Iss 2, Pp 2001-2006 (2022)
Historical subjects must be able to accommodate Student Centered Learning. Communication skills, especially communicating in public (public speaking) must be owned by the teacher to make a short historical story through learning technology media. The
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/84ca0c9ba142475790b5acd820563e00
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bukhari, Bukhari
Publikováno v:
Path of Science, 9, 6, 4012-4016
The study investigates the impact of history learning based on the Abdurrauf As-Singkili manuscript on student learning outcomes. The research addresses the limitations of history education in schools, particularly regarding the lack of engaging and
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/90001
Autor:
F. Fahruddin
Publikováno v:
Historia: Jurnal Pendidikan Sejarah FKIP UM Metro, Vol 8, Iss 2, Pp 199-211 (2020)
Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji evaluasi program pembelajaran sejarah di SMA dengan model CIPP yang terdiri dari evaluasi konteks, masukan, proses dan produk. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif melalui studi dokumen atau teks dengan
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d547c9b24c2a47c1851c6a2e9074efd3
Autor:
Fabián González Calderón
Publikováno v:
Clio y Asociados, Vol 30, Pp 34-52 (2020)
This article aims to put in tension three types of historical narratives referring to the recent history of Chile. Based on the autobiographical notes of a Chilean writer, it analyzes the narrative of the generation that lived and suffered the 1973 c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b4f355660a5648bb9f2362732f564386
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.